Bombax 50 år o kennelslag

Underbart väder idag!! Min förmiddag gick åt att bråka lite med min dotter, göra mat och packa. Roger hade jobbat natt och fick sova till kl 11!! Sen bestämde vi oss för att inte äta i Högbobruk utan åka hem till kvällskvisten. Det var riktigt roligt och trevligt men varmt!! Ella och Puff blev rastlösa i värmen. Vi deltog skytte där Holger kammade hem poäng till Stensöbäckens´, vi gick tipspromenad och där kammade vi hem 7 poäng av 10 i Bombaxkunskap!! Det tyckte jag var bra! Sen var det frågequiz och det gick riktigt bra, agility - där är jag osäker på hur det gick men Birgitta tyckte Ella var mycket duktig - det var ju faktiskt första gången och hon tog tunneln bra!! Det var värre med matte som kom flåsande efter!! Måste nog börja springa om jag ska hålla på med agility!! Sen var det lydnad och där körde vi "hopp", krypa, sitt och ligg... det fick vi 3 poäng för!! ;) Elton, Ellas bror, som gått kurs i lydnad, fick 5 poäng! Det var högsta poängen som delades ut, så då var ju 3 helt klart godkänt! Ella gick tyvärr inte vidare i tikklassen, utan kom på 4:e plats utan HP. Hennes bedömning var jättebra, men jag anar varti problemet låg - hon ville inte gå ordentligt... funderar starkt på att strunta i utställningar tillsvidare, för hon blir så stressad. Idag fick husse visa henne, för jag ville kolla om det är jag som gör henne stressad, men jag tyckte mig inte se någon skillnad, mer än att hon kikade efter mig!

Så här löd domarbedömningen: Mycket god typ, fint huvud och uttryck. Välansatta öron, bra hals och topline, lagom benstomme, bra breda lår med mycket muskler, spann bar, rör sig bra från sidan annars svårbedömda rörelser, trevligt visad, trevligt temperament.





Här är Ellas syster Enya! Henne har jag inte sett sedan den 22 maj förra året. Hon var mer lik på Axbors sida, tycker jag... men precis lika mysig och gosig som Ella <3


Här går Foxy och Elton - Ellas bror. Foxy fick HP!! Elton är en rackare på lydnad och agility!!

Det var skönt att komma hem... jag som vaknade mycket tidigt i morse, somnade förstås i bilen... men det är ju aldrig bra för nacken!! Huga va ont det gjorde efter en stund!!

TACK till C-G och Monika samt Susanne och de andra lagledarna för en otroligt trevlig dag och det var så bra ordnat!!

Nu är det praktik i två dagar - sen bär det av på Nightstern ner till Sölvesborg - endast 60 mil söderut!! Men det ska nog gå... synd bara att de lovar mycket regn därnere på fredag :(  Men jag ska äta "gräddabollar" och spettekaka!! Helst vill jag äta flätad franska med vallmofrön på också... bara för att väcka gamla minnen till liv... Hoppas att jag känner igen mig lite grand iaf... vårt gamla hus...

Avslutar med bilder på lilla underbara Molly!!


Sötare än sötast!! Min älsklingsgosis... <3<3<3