Foxy är här...

Det är långt mellan blogg-tillfällena nu... det beror på att jag läser så mycket så hjärnan håller på att spricka. Inte bara läsa... det blir föreläsningar, tentor o en massa uppgifter och seminarier också. Ibland blir det lite mycket - MEN det är så roligt!! Å underbara kurskamrater har jag också. Vi har mycket roligt när vi träffas, den ena tokigare än den andra.. :) precis som det ska vara.

Igår kväll kom Foxy hit för att bo på Hotell Klubbvägen i tre nätter... kärmor o kärfar har åkt till Skåne på begravning. Foxy blir alltid glad över att få komma hit. Tyvärr så löper Ella igen och Puff ska väl till när som helst hon också. Det var inte så länge sen Ella löpte, men det kan ju vara lite oregelbundet i början... en del tikar löper ju 3 ggr/år också, hon kanske är en sån?

Natten som gick blev outhärdlig till slut... både Roger o jag har gått som zombies idag. Jag tror jag somnade först vid 3-tiden... Å Roger ska ut o jobba natt. Han försöker dock sova nu, hoppas att det går bra. Fastän Wille skriker högt så att fönstren hotar att spricka ibland... Det är svårt för honom att komma ihåg att dra ner på volymen.

Nu håller vi tummarna för att Foxy sover inatt, han har lugnat ner sig betydligt! Han är så himla go och härlig den lille lurven. Men han vill inte äta - vilket han delar med sin faster. I morse ville ingen av dom ha maten, så jag ställde upp den på bänken till förmiddagen. Då gick de till varandras skålar och åt... :) så till middagen var jag supersmart och blandade i lite av Foxys kulor i Ellas mat och tvärtom - då åt de!! Pufflan är glad för allt som hamnar i hennes skål, så hon slukar allt!! Jag har återgått till den normala maten nu på prov, få se om hon håller formen ändå. Det är ju mycket spring o lek vissa tider på dygnet så hon kanske gör av med energin nu.

Idag när vi var ut i skogen med hundarna, njöt jag av att se hur de styr o ställer. Ella kan inte säga ifrån ordentligt till Foxy när vi är inomhus, så hon passar på att uppfostra honom då vi går ut. Hon springer helt enkelt omkull honom!! Hoppar liksom över och sparkar till med baktassarna på något vis, så att han far som en vante!! Om o om igen... tur att inte kärfar såg det!! Men jag sa ingenting, för han led inte den lille valpen. Han behöver tuktas!! Men sen har han ju "mamma" Pufflan som tar hans parti - det ser så himla roligt ut! Hon springer helt enkelt emellan och hjälper inte det så bråkar hon på Ella tills hon slutar. Eller så tar hon tag i Ellas sele och drar bort henne ifrån Foxy!! Ella blir ju inte alls arg på Pufflan, utan hon lyder henne och slutar. Jag kan ju känna att det är Ella som är den sunda egentligen, för han behöver uppfostras så mycket som han är o biter o drar i dom!! Pufflis brås på sin mamma... världens bästa tålamod och världens mest menlösa lilla vovve... :) Ibland går Ella emellan när hon tycker att Puff är för mycket på Foxy - vilket inte händer så ofta - men det är alldeles som om de liksom ser att han är liten och behöver stöd. Ungefär som att vi föräldrar inte skäller samtidigt på våra barn!

Nu ska jag engagera mig lite i Wille... o kolla brasan. Kanske baka lite bröd... då kan han hjälpa till :)

Må så gott - bilder kommer kanske imorgon!! Vet inte om jag har föreläsningar eller inte... Tar en dag i taget!

Carpe Diem - ni vet ;)

Kramiz


Foxy - fast för en tid sedan... hade ju ingen ny bild...