Vår senaste lilla kärlek...

Igår var kärmor o kärfar upp till Stensön för att hämta lille Foxy. Han hade visst sovit hela vägen, inte mått illa eller nåt. De stannade och fikade en gång o då hade han gjort toalett. Inatt var han ut o bajsade... nöden har ju ingen lag!

Roger har ju aldrig träffat Foxy - vilket ju jag har... - så han var ju grymt sugen på att åka o gosa lite. Jag hade ju inte särskilt mycket emot att åka dit o gosa jag heller... Rättare sagt, det var faktiskt jag som tänkte åka dit själv, men Roger ville följa med förstås. Tjejerna lämnade vi hemma, för jag tycker det kan vänta några dagar... så dom inte skrämmer den lille - fast det tror jag ju inte... han är ju border o uppväxt med andra vuxna bordrar.

Här kommer lite bilder på den lille underbara gosisen!










Är han söt eller söt....? Så himla mullig o gullig så det är helt otroligt... Bordrar är ju helt fantastiska iaf! Så härligt trygga i sig själva och liksom bara tycker att livet är underbart.

Här hemma går det framåt så sakteliga... en halv vägg är tapetserad. Det blev lite slipning idag, men målaren var duktig på att täcka så det inte kom in någon annanstans. Men jag har städat bort pappen på golvet o dammsugit med en sk industridammsugare här på eftermiddagen o torkat golven. Jag vill inte att barnen o hundarna ska springa omkring i dammet o dra med det överallt. Roger tror att det kommer att vara färdigtapetserat imorgon - men det tror jag är lite överoptimistiskt tänkt... Sen börjar han med Willes rum på måndag i såfall... Roger pratar ju så himla mycket, så den där stackars målaren får ju ingenting gjort!! Har sagt åt honom att han får hålla käften imorgon!! Vi får väl se hur det blir med det... :)

Mina vovvar har sprungit halv ihjäl sig här hemma på gården idag. Å så har jag övat in trick. Ska faktiskt köpa mig en klicker - för nu har jag fått Aktivitetsboken o de rekommenderar klicker där - vilket också Susanne gör - hon är ju också hundinstruktör - så jag litar på henne! Nu på kvällen fick Puff o Ella en toarulle med Frolic i - som de först fick leta på o sen öppna. De hittade rullarna, men sen visste de inte vad de skulle göra. Till slut kom Ella på att det var ju godis inuti - så hon började slita som en liten toka - å då gjorde Pufflan samma sak. Nu har de tagit godnatt... för de ligger o sover på sängen. Mina underbara små flickor!!



Puff har ju precis som matte - lite problem med vikten o midjemåttet... - så därför köpte jag LIGHT-foder till henne idag. Få se vad det blir av det. Det kanske blir lite mycket godis - för jag måste ju ge henne nån godis också - när hon är duktig.... Ella lägger inte på sig så lätt, men så är hon lite sportigare i formen än vad Puffliz är... Men helt underbara - är de både två!