Inspiration...

OVERKNEE ELLER UNDERKNEE KNESTRØMPER

Jag har inte råd att köpa Odd Mollys snygga overkneesockor som min underbara vän Kicki äger... så därför var jag in på nätet o letade efter beskrivningar på overkneesockor att sticka själv o se vad jag hittade!!

Nu är mönstret nerladdat och jag får köpa garn i slutet av veckan... :)

Det blir avkoppling det också - hoppas jag!! I vintras stickade Gilla o jag de där OS-mössorna så fingrarna glödde. Före det var det väldigt länge sen jag stickade, men jag har handarbetat sedan jag var ganska liten. Har ju mostrar som både håller på och höll på - en av mina lärare är död... Men en som fortfarande håller på är ju moster Irene - Gillas mamma!! Hon lärde mig att göra mormorsrutor en sommar för länge sedan, jag var typ 11 år och tyckte det var så skojigt!! Virkade ett täcke till vagn som min storasyster fick. Jag tror att täcket finns kvar än idag :)

Nu måste jag koncentrera mig på mina uppgifter. Ska kika på en föreläsning också.

Kanske bloggar igen ikväll...

See U!