Foxy was here o valpkurs nr 4 = sista



I tisdags var Foxy här för första gången, vilket är bilden ovan, där han tuggar på ben i mitt knä. Då var han mest rädd, för vilda Ella o nyfikna Puffliz. Han är så fin, men lite stöddig faktiskt! Vi passade på att klippa klorna också o nästa gång ska husse klippa själv. Foxy sa ingenting o stretade inte emot heller.

Idag när Foxy var här, så var det en annan kaliber på honom... vilken tuffing! Han bet mig i näsan två ggr också, men då fick han bassning. Sådana tilltag gillas INTE! Sen trimmade jag öronen också, för de var verkligen långhåriga!! Han ser precis ut som Puffliz i pälsen då hon var lika gammal. Å så charmig! Mina tjejer är ju så snälla o Pufflan har tagit rollen som morsan... håller koll så att inget hemskt händer o går emellan när hon tycker att det behövs. Men hon säger till på ett snällt vis o det är mest Ella hon uppfostrar. Det såg så himla härligt ut när de lekte ihop. Mina sprang som galningar emellanåt o jagade varandra o lille Foxy försökte hänga med... han hade dock vett att inte springa alltför mycket...






- Är allt OK med dig?





Ella la sig ner o lekte på ligg-nivå med lille Foxy... så himla fina hundar vi har!! Så snälla o kloka...






Här håller Puffliz koll, så att det inte går för hett till med lille valpen... Men det var ingen fara med det... snarare han som var lite "på".... :)


Min vackra Puffla! Vars bror, Alvin, blev BIR idag på stor utställning i Sundsvall!! Idag visades han av sin matte o min goda vän, Kicki! Hon tyckte det var jättekul!! Jag har naturligtvis ringt o gratulerat dom.... snygg-Alvin!

******

Ella o jag var på sista valpkursen idag o det var lite speed på henne... dröjde ända till sista halvtimmen innan hon lugnade ner sig, men Pernilla tycker inte att hon härjar så mycket... Jag tycker det, men det är för att jag jämför henne med då hon är hemma. Det blir väl som tidigare på utställningen på lördag, men det är ju träning iaf. Å det är ju liksom det som är syftet också. Man vinner ju inga titlar på inoff-utställningar, precis. Efter det så får Ella mogna till o förhoppningsvis kommer löp snart, o sen en lite lugnare Ella. Vi som deltog i kursen, ska köra operation övertalning på Pernilla i vår också, så att vi får ett steg till... kanske med lydnad o sen agility! Hon har inga andra än vi just nu, ville ligga lite lågt över vintern. Att jobba heltid o ha barn o hundkurser - blir lätt lite för mycket...

Jag tittade på bilder från i vintras igår o kunde ju konstatera (apropå vild...) att det inte var så länge sen som Puffliz också var ganska vild... det kan man inte tro idag. Man glömmer så fort... Det brukar jag tänka på med Wille också... som vi tycker är ganska vild. En vacker dag så kommer vi att glömma det. När han får barn själv o frågar hur han var som liten, då kommer vi att säga: - Nej men, du var så lugn o gjorde aldrig något du inte fick... Eller hur??? :)

Må så gott!

Kram Cissi