Renoveringen är klar och syster Khadidja hälsar på...

Ja, helt klar är den ju inte, det droppar lite från något rör under handfatet - men rörmokaren kommer idag igen. Badkaret kom igår och den var tejpad (!!??) så det sitter jättemycket klister kvar på plasten och på reglagen. Firman ska ringa oss idag, sa huvudentrepenören. Wille fick provduscha och bada lite igår. Roger och jag ska bubbla ikväll... :)  kanske kan fira med lite bubbel också. Vi känner ingen riktig glädje över badrummet ännu, eftersom det har varit så mycket strul... vi törs liksom inte glädjas förrän vi sett att allt är OK. Jag känner mig mest gråtfärdig. Här kommer lite bilder!












Igår kväll kom det en liten figur och hälsade på... hon heter syster Khadidja... det finns en riktig uppe i Sundsvall som heter anagina - men Felicia och jag tycker att hon är så himla rolig, så vi brukar härma henne ibland... till övriga familjemedlemmars förtret... :) Jag var så himla slut igår - så jag var gråtfärdig - vilket gjorde att Felicia ville göra mig glad igen... min underbara lilla flicka!



Lägg också märke till hennes "UNIBROW"-United Brows from Iraq) hihi... det är vår humor ;)



Lite gos med söta Puffliz....

Puffliz har blivit så himla gosig!! I morse kom hon och Ella springande för att säga "Godmorgon" och då kröp hon liksom in bredvid mig o kramades... Ella är mer stimmig ;) men hon älskar att gosa hon med. Det brukar vara Ella som vill gosas - Puff brukar bara gosa när hon själv känner för det och vill absolut inte vara i knät... fast hon står ut någon minut med matte ibland. Puff är mycket piggare ute också, det är som att hon lever upp på nytt på något vis :)  Ellas löp är i stort sett över, så hon ska få bada snart. Det luktar lite illa om vi säger så... från vissa kroppsdelar!

Nu ska jag också gå o tvätta bort lite odörer. Sen ska vi uträtta lite ärenden o hem igen, för att räkna lite läkemedelsräkning. Vi håller på med farmakologi nu och det blir sammanlagt 3 tentor under den här kursen - som heter förskrivningsrätt. Det är nu vi får lära oss att skriva recept osv. Ganska saftigt med alla läkemedelslära kan jag säga. Vi är nere på molekylnivå och tittar... men det är intressant också. Vilket nog är ett måste, för att kunna lära sig det här.

Roger håller på att tvätta badkaret med T-röd, de har nämligen ringt från Skåne - där badkaret är gjort. Så nu vet vi hur det ska göras!!

Välkommen på ett bubbelbad, Gunilla!!

Kram o ha det gott!!

PS: Måste ju tillägga att vi fått en hel del snö här... Wille är överlycklig!!

//Cissi