På tur med Wille

Idag har Wille o jag haft en underbar dag tillsammans... utan stress och press - helt annorlunda mot hur mitt liv brukar se ut! Hade planerat detta redan igår... o i morse kom jag på pricken över i:et...

Vi åt frukost som vanligt vid 8-tiden, efter att vovvarna fått sitt dvs frukost och toalett... de hade redan varit ut en sväng på morgonen med husse... Sedan gjorde vi oss i ordning o for in till mitt jobb. Där blev alla så himla glada över att få träffa Wille... han är verkligen omtyckt bland alla "tanter" där, lillgubben... men han tog det hela riktigt bra, tycker jag!! Det kanske ligger i att de tycker om mig också! Sedan for vi med pengar ner till min svägerska som har hudsalong här i stan. Vi lägger ju pengar varje månad och sedan lägger Dessa på en liten summa, så går vi till henne sedan för att köpa bra produkter eller för att få behandlingar av olika härliga slag... det är som ett spa inne på salongen - helt UNDERBART!!  Jag passade på att boka tid innan bröllopet vi ska på, så att jag är lite extra fräsch o snygg då... Synd att de inte gör fettsugningar...

Hur som helst, så gick vi sedan till biblioteket för att titta på Felicias alla alster som hon och hennes kursare har gjort. Felicia har åtta alster utställda - foton, tusch- och akrylmålningar. Jättefina och jag kände mig så stolt där jag gick omkring. Wille var också förtjust  och stolt han med tror jag... han sprang runt och pekade med sitt lilla finger och sa: - Den där har Felicia gjort, och den där...!!  Min lillskrutt... Efter det var han förstås hungrig så då ville han gå o äta. Vi for vidare till kinarestauranten här o käkade lunch där... Det var så underbart att se honom sitta på sin stora stol o äta med sån glädje, som bara han kan.... mmmmmmmmmm....... - Är det gott, frågade jag leende.. - Jaaa.... svarade han... min älskade lilla gos!!

Jag spelade in en liten film också, men jag kan inte lägga upp den utan Felicias hjälp och hon ligger i soffan o är ledsen över sin bästa kompis... Vi har pratat om saken, nu får tiden hjälpa till lite... Men det är jobbigt att se... och inte kunna göra något konkret, annat än att tala om att allt kommer att reda upp sig - bara hon får lite tid... Man vill ju att ens barn ska må bra - ALLTID!!

Efter lunchen for vi o handlade mat... sedan till Lantmännen och köpte hundmat... o hundschampo. Skulle köpa ett Ella-koppel där, men de hade nästan inga koppel kvar, så det fick bli ett besök till ZOO-affären också. På väg därifrån såg vi hur en långtradare vejade för en katt, men kattstackaren klarade sig inte... Chauffören var ut och slog till honom för säkerhetsskull i huvudet ett par gånger... lillvännen.... tårarna rann på mina kinder... Nu är fler människor ledsna idag och ikväll o en tid framöver... En älskad vän till någon eller några... Men bromsspåren talade om att chauffören verkligen försökte veja...

Hur som helst så har jag köpt ett litet rött läder/nylon halsband till lilla Ella, med rött koppel till. Men jag ska nog byta, så att Puff får det röda, för det är snyggt till hennes mörka färg!! Halsband ska jag köpa från Disa sedan...

Efter middagen tänkte vi lura Gilla lite... satte på högtalaren på telefonen och stålsatte oss: Vi hade tänkt lura i henne att Roger hade glömt formen med pannkakor på bordet, då han fick skynda sig ut till Wille av ngn anledning och att alla pannkakor var borta när han kom in... MEN DET GICK JU INTE ATT GENOMFÖRA, EFTERSOM HON INTE SVARADE I TELEFONEN!! Hon ringde upp mig sedan o då lurade jag i henne det... Ni skulle ha hört svordomarna!! Sedan sa hon ett fult ord till mig också - men det gör ingenting - jag bjuder på det!! Gilla är ju livrädd för att Elsa ska bli tjock - eftersom hon ska på utställning den 23:e maj i Sundsvall!!

Vi har en "ny" bil hemma nu... en Volvo V50 och jag såg att färgen på bilen, matchar gavlar och fönsterfoder perfekt på vårt hus!! Fantastiskt!! Hade Felicia hört det här nu, så hade hon sagt något i stil med: - Mamma, du och ditt matchande!!

Nu är det kvällsdags... måste bara sätta in ett par härliga bilder på vovvarna... som vi drar runt på lååånnnggga promenader varje dag - vare sig de vill eller inte!



Elsa valde vår säng o gropen som blir mellan kuddarna... lillgumman.... så fin!!



Min vackra lilla Puff, valde soffan och kudde... ville nog göra Felicia sällskap...

God natt o sov gott mina kära vänner som skriver i min blogg!!