I skogen med Ella o Puffliz

Igår var det egentligen Ellas premiärtur i vår skog, men eftersom det regnade lite grand, så ville jag inte ta med systemkameran. Dessutom är det så himla otympligt eftersom jag måste bära lilla Ella bitvis för att hon inte ska ta ut sig alldeles. Hon är verkligen en sådan man nästan "får lägga i sängen" för att hon ska förstå att hon måste vila. Det börjar dock bli lättare o lättare o vi börjar så smått få in våra rutiner.

Här kommer några mobilbilder på lilla Ella o Puff.







Hon är en mycket kavat liten valp, men vill förstås vara nära matte o Pufflan. Först vågade jag inte ha Puff lös, eftersom jag trodde att hon skulle springa iväg som en liten toka - vilket hon iof sig inte brukar göra, men påmanad av en liten valp vet man ju aldrig - men det visade sig att hon var som vanligt.

Annars gick Ellas tid åt till att försöka klia bort halsbandet - men ack - det lyckades inte. När hon har hela kopplet på, så kan hon sätta sig o klia lite grand - men när hon blir lös o bara har halsbandet på, så vill hon ha bort det. När hon blir lite större, så ska hon slippa halsbandet, men just nu har jag det lite som träning och tillvänjning. Att göra något spännande o roligt, samtidigt som man har det där eländet på sig. Kanske får tankarna på annat så småningom.

Puffliz mage är tyvärr inte ett dugg bättre. Blir det inte det över helgen så skulle vi återkomma till veterinären igen. Jag har funderat på det där med mask, men jag vet att jag avmaskade både Puff o Charlie i vintras - men man vet ju inte om hon ätit något elände så att hon nu fått mask. Får väl avmaska både henne o lilla Ella igen imorgon. Måste nog ringa till Susanne o fråga om det är OK att göra det igen. Jag har för mig att vi gjorde så när Pufflan kom till oss - men det verkar som att rutinerna för avmaskning är annorlunda nu mot då. Man måste ju iaf behandla båda två - annars går det ju bara runt.

Just nu ligger lilla Ella o sover i mattes o husses säng...



Ja, jag vet att jag har lite kläder på sänggaveln, men det är sådant som man kanske kan använda igen, som man bara haft på sig en liten stund - sedan går det ett par dagar o jag slänger det i tvätten...

Må såg gott nu allihop o trevlig fredagkväll... Idag ska vi äta mina specialkotletter med potatis o sallad... jag är bara något hungrig!!

Kram på Er!