Hektisk morgon...

Alla som haft valpar vet ju att det är mycket jobb. De som haft barn, vet att det är ungefär liknande situationer... ett evigt passande. Ibland får man sova på nätterna och ibland inte. Rutinerna är ungefär desamma de också - lära sig och valpen/barnet tiderna för mat o sömn.

Inatt har jag sovit oroligt pga min lilla Puffla som har varit väldigt orolig och sprungit upp o ner... Hon har inte pipit eller sagt till mig att något är fel. Lilla Ella vaknade vid halv 6 i morse - alltså strax innan husse kom hem från nattskiftet. Då blev jag varse varför Pufflan har varit orolig - man kan lindrigt säga att hennes mage var detsamma.... Hon har helt enkelt käkat för många ben, den lilla lurvan! Jag får dra ner på benkonsumtionen... för hon tar ju Ellas ben, mest hela tiden o den lilla kraken kan ju inte springa ifatt henne!!

Efter morgontoaletten fick vovvarna majsvälling. Sedan ville Ella ut o bajsa, så husse tog ut henne. Städningen av Pufflans X, fick jag äran att sköta... Roger har lite känslig mage för löst hundbajs... Sedan gick vi o la oss igen. Jag vägrar vara uppe så tidigt om jag inte absolut behöver - dvs om jag ska till jobbet eller något sådant. Pufflan hade ingenting emot det, men lilla Ella hade absolut inte lekt färdigt!! Efter några protestpip, så somnade hon om iaf. Vaknade sen igen av att Pufflan kräktes på mitt täcke.... det var bara att gå upp med det o hämta ett annat... om jag somnade om? - Nej, inte så värst mycket då.

Nu har jag egentligen inte tid att skriva mer, för Ella har vaknat...

Men jag kan ju förkorta historien genom att berätta att efter 3 missade valpkissningar o avtorkad diarré på valpens huvud - samtidigt som frukosten stod på bordet, så hamnade jag iaf i lördagens Aftonblad - o insåg att det finns de som har det värre.... En matador hade fått tjurens horn rakt upp i hakan o ut genom munnen! Men å andra sidan, så är jag helt emot tjurfäktning så det var rätt åt honom, tycker jag. Det är djurplågeri på hög nivå. Vi får vissa inskränkningar i våra traditioner - som inte ens handlar om djurplågeri - medans spanskarna får behålla både det och tjurrusningen... Det är skam på torra land!

Nu blev det lite politik också - det brukar jag inte blogga om, precis.

Å valpen ligger i mattes knä o vilar! Hon är så jäkla gosig o underbar, denna lilla parvel!!

Jag säger som Kicki!! Bordrar rules!! Borderkärlek!! Man kan ju inte bli annat än kär i dessa små vovvar...

Kaffet blir kallt...

Å så har jag kokat risgryn till Puffliz, för det är vad hon får leva på idag!!

Puss o kram från oss!! Får säkert anledning att blogga mer i kväll!!