Bordrar = fartränder....








Små fina flickor!



Pufflans vackra mamma Elsa!



Ja, idag var Felicia o jag ut med hundarna på vår härliga skogspromenad. De hade så roligt! Det var 100 knyck, o jag blir så fascinerad av borderterrierns reaktionsförmåga! Det är som att de kan läsa varandras tankar!! Å vänder på en 5-öring! Helt otroliga!!

I morse efter frukost, fick Pufflan sig en duvning i form av trimning. Jag tjuvstartade lite igår. Eftersom jag var ensam, så blev det lite klippning under magen och bak i stjärten. Hon ska ju inte ställas ut, så det får duga. Snygg är hon iaf - i mina ögon!! Båda vovvarna fick sina klor klippta. Gilla: Du behöver inte vara rädd - hon började inte blöda!! Det gick så bra så! Måste ju göra Puff lite stilig - tills vi ska träffa Ellas matte o husse - så de inte behöver bli mörkrädda...  Puff ska också följa med på kennelträffen med Stensöbäcken, Akimbos, Rockamore och Bombax om två veckor. Hennes pappa är ju en Rockamore - så det passar alldeles utmärkt och hon är så välkommen, säger kennelmamma Stensöbäcken.

Före middagen tog jag o Roger en svettig långpromenad - utan hundarna. Det går liksom fortare så. Jag ska gå en kvällsprommis med dom när jag lagt Wille - om en liten stund.

Jag är så glad att jag har en så god vän i Kicki - som åker ända till Birsta för att tillfredsställa sina kompisars önskan om klänningar.... Tusen Tack min vän!! (Jag vet att Gilla o Jessica skulle ha gjort detsamma, men nu var det ju Icki Innom det gällde!) Jag har mailat till Indiska o hört efter vart den kan gå att köpa. Felicia ska till Sthlm om ett par veckor, så hon kanske får tag på den då... hoppas kan man ju alltid!!

Nu ska jag gå o bädda i rena Willes säng... finns det något härligare (ja, men det här är en av dessa) än att krypa ner i en renbäddad säng - och själv vara alldeles nybadad eller nyduschad... då sover man som en prinsessa!!

Ska gå in på Stensöbäcken sedan och titta på puppisarna... Det är visst fullt liv i valphagen nu... kan tänka mig det!! Å små vassa tänder som biter sig in i köttet på oss... Det blir underbart att få en liten Ella!!

Ha en fortsatt trevlig söndag!

PS: Det är Felicia som är fotograf!!DS