Vattenkrig o puss...

Igår var det ju sol o ganska varmt ute. Jag jobbade dag - extra - för det fattades folk. Men det kändes bra, för vi hade så få patienter. Roger fick stanna hemma tills jag kom hem, eftersom Wille inte kunde gå till dagis pga diarrén och kräkningen. Men det blev inte mer än så, skönt nog. Därför kan man väl säga att det inte var magsjuka. Han är dock inte riktigt bra i magen ännu, men så kan det ju vara ibland.

Felicia fyller år idag, så hon var hemma o bakade hela dagen. Det är så ljuvligt när barnen kan fixa lite själva å så får ju dom bära stoltheten över när gästerna säger att det var gott!! Hon tycker om att baka - o inte mig emot! Dessutom tar hon reda på efteråt också... Man kan ju inte klaga!! Tyvärr så brände jag hennes  supergoda Bregottkakor för de var lite för dåligt gräddade märkte jag... sedan satt jag med näsan i en ny bok om handling, så jag glömde helt bort dom... Lillstackarn... där kommer morsan hem o lägger sig i och så blir det bara fel! Jag ska inte göra om det - promise!

Iaf så var Felicia snäll o gick med Wille på hans fotbollslekis igår. Jag gick upp med vovvarna efter allt stök efter middagen, men då mötte jag dom. Han ville inte spela mera. De skulle gå hem o ha vattenkrig istället. Sagt o gjort... jag fyllde en hink med ljummet vatten, sedan var det bara att sätta igång på riktigt!!














I morse ritade Wille en liten teckning till Felicia som fyllde år... det blev väl inte mycket ritat, men han orkade inte mer, som han sa.... Sedan hade han brått att väcka storasyster - trots att det var hennes födelsedag, så kl 08.53 tågade en trio in på hennes rum, med teckning ihoprullad med fina snören o 50 kr i, och sjöng: Ja må hon leva...  Hon kunde ju inte bli arg precis o trots den tidiga timman, så har hon varit pigg hela dagen!! Så här såg det ut...



Mina älskade go-ungar!!! Vem vill inte vakna av en puss....  :)



Det var 16 år sedan hon såg ut så här - min vackra, snälla, hjälpsamma dotter... What would I do without U??
Klänningen hon har på sig, tror jag nästan helt säkert, att moster Irene har stickat... Alltså Gilla o Lenas lilla mams... men var är den nu?? Troligen hos någon av Flises flickkusiner...

**********************

Lilla Ella har precis samma goda psyke som Puffli har och visade redan som valp. Trots att det har varit fullt liv här idag - både ute o inne - så gick hon o la sig i köket där vi satt och låg sedan där och sov i ca 1,5 timme... Snacka om underbar hundras det här... kan man mer önska?? De är snälla som bara den, trygga, pålitliga, anpassningsbara, busiga, härliga, påhittiga o ja, alldeles underbara... Min svärfar Holger, vill alltid ta med Pufflan hem då de ska åka härifrån - men det får han inte!! De vill gärna ha en egen hund - å då gärna en borderterrier.




Min kvällslektyr består numera av hundböcker... jag har fått en och köpt en... Måste ju liksom göra allt man kan för att utvecklas - både för sin egen och för sina vovvars skull.



Å med denna bild, avslutar jag bloggen inatt... Klockan är kvart över 12...

Godnatt o sovgott om Ni inte redan gör det!!

Soliga hälsningar till RA....