Trimning

Idag har jag äntligen lyckats få tid till att trimma Puffliz å hon blev så snygg!! Hon har svansen lite lågt å så lilla knicken - annars är hon perfekt tycker jag!! Jag ska erkänna något - hon inte helt klar. En liten Ella kom inte då matte ropade, så vi fick avbryta för att leta liten valp. Hon hade hittat in under soldäcksgolvet på framsidan, men hittade inte ut igen. Ja, jag blev lite panikslagen - men fick ju helt enkelt tala lugnt till mig själv för att inte drabbas. Jag tänkte att om inte annat kan man ju alltid bryta upp golvet!! Men det hela slutade bra. Fick bära bort lite tunga stenar å lägga för sedan hon kommit ut... Hon hade inte en skråma! Men jag hoppas att hon inte gör om det...

Så här fin blev hon!!

Sen försökte jag få en liten Ella att stå i pose på bordet - men det lyckades jag mindre bra med, kan jag säga.... med barn o en nyfiken Puffla bredvid - så blev det som det blev!! Cirkus på trimbordet!! Men lite godis fick hon. Det är ju bra att bara träna lite grand...

De här var två av de BÄTTRE bilderna... Man är ju inget proffs själv precis - men jag försökte så gott jag kunde...

Än så länge är man sötast så här!!

Solen har skinit på oss idag å det var precis vad som behövdes. Jag är trött ändå... ska jobba extra imorgon. Vi har magsjuka på jobbet - men som tur är så har jag sluppit vara inne på de salarna. Borde ha lugnat ner sig nu. Den här meningen har tillkommit... Wille har varit lös i magen idag o gått o haft lite ont - nu är jag helt säker på varför: MOM A GOG SOS JUJ U KOCK A!! Han har somnat i sin lilla säng nu o känns varm... Felicia är ledsen... förra året hade vi också magsjuka på hennes födelsedag... lillvännen... men vad ska man göra då?? Det är ju precis inget man längtar efter att ha...

Johan har börjat sommarjobba och ska väl till att flytta snart. Tur att han inte har så mycket saker - eller?? Sedan kanske vi orkar ta tag i renoveringen av Willes rum.

Nu har vi alla barnen hemma i två veckor - sedan åker grabbarna till deras mamma i tre veckor o så hit i tre o till henne i två. Felicia fyller år på fredag så imorgon ska hon baka. Det är skönt att hon vill göra det själv. Bra träning är det också!!

Ha en fortsatt trevlig kväll och sköt om ER!! Jag måste fasen prova det där med vitpepparkornen... handsprit o klorin vet jag fungerar... å det har jag hemma!

Kramar