Koppelträning o soliga hälsningar...



Såhär fint o gosigt ligger mina vovvar ibland... Ella går till Pufflan för att sova bredvid henne.... helst när det är lite kallare. Pufflan är varm av sig, så hon reser sig upp efter ett tag - då vaknar Ella o springer efter... De är hur söta som helst!! Ibland lägger sig Ella på mina fötter o vill sova, då jag lagar mat... det är bara det att då vill man ju springa runt lite grand... Bäst att lägga henne i sitt "hus" med dörren öppen...


Vi har ju koppeltränat lilla Ella i några dagar nu. Går väldigt bra, måste jag säga! Hon är så uppmärksam och villig att komma då vi ropar, så hon sätter sig inte ner o vägrar gå - som en del valpar gör. Har ju draghjälp av Puffli också, förstås.

Så himla söt i det röda kopplet!! Det går så bra ihop med det svarta i hennes päls. När hon blir större sen, så ska jag byta så att Puff får det röda... för då är Ella mer grizzlebrun, så det kanske passar bättre med en annan färg.

Mina vackra flickor!! Å världens härligaste hundras!!


En äkta border är det - syns ju på sovstilen om inte annat!!


Min vackra Puffla!! Jaja, hon behöver fixas till lite, men hon är vacker ändå tycker jag!!


Å så vackra Ella!

Vilken tur jag har som har två små underbara bordertjejer!!


Här har Felicia o jag gjort ett litet försök till att ställa upp Ella, men dels var bakgrunden  usel o sedan var hon alldeles för busig för att vilja medverka.... Det här var dock det bästa kortet... bättre med bord. Får prova igen en annan gång.



Avslutar med den här bilden på min fina Puffliz...

Många soliga kramar!!

PS:Provade att bada Ella i en liten balja idag eftersom det är så varmt, men det tyckte hon inte så mycket om.. Blev dock inte förskräckt eller rädd utan hon gick bara ur.