Hundliv, jobbliv, familjeliv o latliv?

Ja, medan många andra har varit lediga i helgen, kanske tom har semester, så har jag jobbat. Imorgon gör jag
femte dagen på raken, vilket inte är något för den som jobbar måndag till fredag. Efter det är jag ledig en dag - ska till Falun med Felicia för tandreglering - sen jobb onsdag o torsdag igen. SEDAN är jag ledig till lördagen därpå. Det känns liksom bättre att berätta.

Igår var det en svart dag i Avestas historia, då en ung man, endast 21 år gammal, sannolikt avled i en vattenskoterolycka. Hela akutmottagningen på lasarettet var full med ungdomar som var chockade o ledsna.... Han var mycket omtyckt o är väldigt saknad... Måtte jag aldrig behöva uppleva förlusten av ett av mina barn! Vare sig bonus- eller biologiska...

Nu till något helt annat... Roger har byggt en liten inhängnad till hundarna av kompostgaller. Fick idén uppe hos Susanne o Hans för de har så bra ordnat för sina hundar o valparna. Nu kan de springa lösa en bit på gräsmattan också utan att man behöver spana in dom HELA tiden... Så nu kan man ju säga att Ella är rumsren... när hon inte har en stängd dörr mellan sig o gräsmattan!! Fast det har hänt att hon kissar på verandagolvet - o ibland har det kommit en klick av något annat också...  ;)

Idag har lillpluttan fått genomgå dusch... det var ju hur otäckt som helst!! Men efteråt blir det fart o fläkt!!

Här kommer lite vovvbilder...










Ja, som ni ser så är det fullt hundliv, jobbliv o familjeliv. Imorgon blir det dock väldigt tyst o tomt här, för då åker pojkarna till sin mamma i tre veckor. Då får vi ladda batterierna lite grand å de med... kan nog vara skönt att komma ifrån den stora familjen en stund. Ev kommer Waldarna ner en snabbsväng i veckan, vi får väl se...

Mitt latliv börjar alltså på fredag, för att sedan gå lite upp o ner. Latliv behöver man ju förresten inte vara rädd att kalla det, för här kan ingen lata sig. Det blir ju mindre tvätt i några veckor men allt annat blir ju som vanligt. Wille har dessutom börjat smita ganska långt hemifrån, så här får man hålla korpgluggarna öppna.... Han tror ju att han klarar så mycket mer än vad han gör. Enligt honom kan han köra bil redan... trots att han inte når ner till pedalerna. Igår blev han överlycklig när Roger tog fram lite nötter på kvälls/nattkröken. Han följde med ända in till köket, följde Roger som en liten magnet. Sedan frågade han: -Pappa, vart har du köpt dom där? -Ja, på affären, svarade Roger. -Jaha, så trevligt då! säger den lille farbrorn... Det lät så himla gulligt....

Nu ska jag gå o göra mig iordning för jag ska ju upp strax efter kl 5 imorgon bitti. Det är inte roligt att gå upp i den tiden, men det är ju skönt att komma hem på eftermiddagen.

I veckan som kommer kan det bli bortåt 30 grader varmt, så se till att dricka mycket o svalka Er!! Glöm inte färskt vatten x flera till vovvarna. Låt dom gärna svalka av sig i ett litet tassbad.

Godnatt o sovgott!!

Kram