Njurunda här o Njurunda där... o så en smula Stensöbäcken...

Ja, det var ett tag sedan jag bloggade, men jag har ju redan berättat att vi varit bortresta... så istället för att göra tre bloggar om det senaste som hänt, så slår jag ihop dom!!

På torsdagen, förra veckan, dök ju en liten del av familjen Waldehagen upp för att göra en bilaffär i lilla Avesta!! Det är alltid lika roligt när de kommer... men det fattades en liten men ack så betydelsefull detalj - tycker jag - o det var gammelmormor Cristal! Hon var på minisemester i Timrå, närmare bestämt i Sörberge! Min Crissi... Nu några bilder från den vistelsen!!


Tomas o Gilla - som firar 25 år som gifta nästa år!! Det kallar jag: Bra gjort!!
Här åt vi middag på altanen, ketchup-soya-vitlöksmarinerad fläskfilé, beasås o kokt färsk potatis... å så mina sallader med olika sorters nötter i - som jag älskar!!

Förlåt att jag redan hade provsmakat innan jag fotade... men är man hungrig så är man!!


Efterrätten - chokladmaräng med farinkola och grädde med jordgubbar o bär pudrade med florsocker! Den ser godare ut än vad den är... för den blev konstigt nog bränd i botten!! Det jag aldrig lyckats med förut... men Roger tog med sig återstoden av tårtan till jobbet o där tyckte de att den var supergod (tror jag...)  ;)

Två av mina älsklingar... Wille o Jocke! Puss på Er!!



Alla hundarna fick doppa sig o simma lite i poolen - här är det Ellas tur!

På fredagen när jag var på jobbet - ringde Roger o sa att han o Wille skulle åka upp ett par dagar tidigare än mig o Felicia o undrade om det gick bra. Å det var ju helt OK för min del!! Så på söndagen, efter jobbet, for jag o Felicia uppåt. Hon hade förberett allt här hemma, så det var i princip bara att packa bilen o åka!! Det är lyxigt med stora barn...

På måndagen åkte jag till Birsta o klippte mig hos Magnus brorsdotter Malin! Jag inhandlade också en bikini - men den får ni inte se här! På kvällen kom Magnus, Kicki o vovvarna på middag!! Å herregud vad hundarna lekte o hade kul!! Det är så himla svårt att få med alla på bild - men jag gjorde ett gott försök... två av dom - satte vi in i en bur till slut - så att de skulle få vila lite grand! Måste ju påpeka att alla var otroligt snälla! Lille Oliver är tuff - men så har han ju inte träffat någon valp förut heller, utan bara umgåtts med vuxna hundar!

Ella, Oliver på rygg o så bossen her self - mormor Alice!


Kicki, Felicia o Gilla.... här äter vi min förrätt - grillad Halloumi o sallad. Tomas har byggt en alldeles ny o stor o fin veranda på framsidan - som satt på. De har också ett solsegel ovanför bordet - vilket var otroligt skönt - för då slapp vi värsta solstrålarna...

Wille o Magnus... som satt o konverserade om både det ena o det andra... viktiga saker!


Grillkockarna själva: Tomas o Roger!! Vi käkade grillad fläskfilé marinerad i Tomas egenkomponerade blandning - mycket gott! Kokt färsk potatis o beasås... kan man ju äta i princip varje dag!!


En mycket trött Jexmo I am a Miracle - Oliver... som somnade på mattes arm. Kicki fick bära honom en bit hem också, för han var helt slut den lille parveln. Söt som socker!! Jag tycker att han är lik mamma Iris... å hon är också en riktig liten tuff go´bit!

På tisdagen åkte vi till Oxsand med Magnus o Kicki... för att sola! En del av oss badade - dock inte Felicia o jag... vi fick sedan höra att det bara var 14 grader i vattnet!! Fattar ni!!?? Det är ju för fasen hur nära is-tid som helst!! Jag skrek bara jag satte i tårna... Men det var otroligt vackert där... försökte ta några bilder av sanden o mönstret av vattnet som bildats... å små spår...


Det här lilla fotspåret tillhör min lille son... det är väl häftigt att vi kan göra avtryck i sanden o sen försvinner det bara så där av tidvattnet...

Det ser otroligt härligt ut... men skenet bedrar! Wille o Jocke vågade sig ner i det kalla vattnet... man kan ju iaf konstatera - det var väldigt svalkande!!


Det finns mycket fint i sanden.... som man kanske bara går förbi utan att notera hur det verkligen ser ut...





Å så har ju fru Berg fyllt 40 år o Felicia hade målat av hennes främsta älsklingar! Hon blev jätteglad o var så imponerad av Felicias talang. Där fick vi fika o Pufflan blev lite trimmad!! Dagen efter åkte jag dit med Elsa så hon fick sig en liten duvning... hon ska ju ställas imorgon i Alfta!

Å så var vi ner till Ljungan med Pufflan, Ella, Alvin o Oliver... å vi mattar o husse...






Och idag for vi hemåt... men innan dess så åkte vi ut till vackra Stensö och hälsade på kennelmamma o kennelpappa Stensöbäcken! Där blev vi bjudna på god lunch o gott fika! Snacka om generösa människor! Ja, det är kennelmammaopappa Jexmo också - så det så! Felicia var mest arg o förskräckt över alla stora bromsar som kom så fort man gick in i skuggan... Hans hade ett rejält märke i knävecket... vilka monster det finns i insektsvärlden! Mamma Bella är så fin! Man kan inte tro att hon fått tre kullar med valpar o var så tufsig i pälsen då vi hämtade lilla Ella... Å lika gosig var hon också!


Mycket bromsar - men vackert så det förslår!! Inne i viken var det ungefär 18 grader, berättade Susanne - men ute i havet - tja - 14-15 grader. Inget badande alltså!


Hans fötter - som av någon konstig anledning, ofta kommer med på mina bilder... - Basse, Susannes ben, Pufflan o lilla Hedvig. Ella var någonstans o upptäckte världen.


Susanne o jag hjälptes åt att trimma Ella idag... måste säga att hon var gudomligt snäll. Det var ju i princip första gången! Jag klippte svansen o ansade tassarna häromdagen - å Susanne tyckte de var så snygga :)  När de svarta överhåren kom bort så visade sig en ny Ella... Hon har väldigt fin rödbrun färg tycker jag o så lite inslag av vete - som jag tycker är så snyggt! Susanne o Hans tyckte precis som jag att Ella är lik sin mamma i ansiktet...

Ja, nu är Roger hemma o jag måste anse mig färdigbloggad för idag... har druckit en svalkande Smirnoff Ice... mycket gott. Är väldigt trött efter dagens körning. Det blir så... Hundarna var så glada över att komma hem de också. Pufflan gick omkring o viftade på svansen hur länge som helst... sen lekte hundarna ute på gräsmattan i säkert en timme... bara för att känna in sig, verkade det som. Nu sover en liten Ella i husses säng o Pufflan ligger på soffan.

Må så gott alla mina kära vänner! Ett särskilt TACK, vill jag rikta till Stensöbäckens, som var så himla generösa o gav oss tid - trots att Ni skulle iväg till Alfta!

Tack o många kramar till alla andra också!!