Morgonpigg mc-åkare...

Ja, innan klockan blev 8 i morse, så var vår lille tuffing ute o for med sin mc...




Ja, det lär ju gå fortare om man ligger ner för att minska vinddraget - jag är dock inte säker på att det hjälper här, men man kan ju alltid försöka!! Jag vet att barn ska ha hjälm på sig - förresten - det är ju lag på det då man kör mc, men det gick inte att få på den här envisa grabben o jag gjorde ingen stor ansträngning heller då han bara skulle åka ett varv... Motorcykeln går VÄLDIGT sakta... en vuxen person kan gå sakta bredvid o ändå gå fortare!

Nu ligger min man o snarkar på sängen... han ska snart ut o jobba. Det var så varmt här inatt, så han sov på soffan - men det tog lång tid innan han somnade tror jag... Puff o Ella sover de också... så det är inte så konstigt att jag blir trött....zzzzzzzzz...... Wille är hos en kompis mittemot mina föräldrar, så vi har en stunds ledighet!

Tar med ett par kort på doggarna också, som var nyfikna på Wille i morse... eller så kanske de bara följde med matte ut.... (jag tror på det senare alternativet).






Liten söt Ella... hon är så jäkla vacker!! Vi håller på att träna nej nu, så måste hon titta på mig innan hon får ta godiset o det börjar gå snabbare o snabbare.... mycket lättlärd hundras det här faktiskt - eller kan det helt enkelt bero på att de gör nästan vad som helst för lite godis?? Hon är inte helt rumsren... men till 95% iaf. Igår natt hade hon bajsat inne... men det är annars väldigt långt mellan gångerna nu. Har börjat säga till då hon vill kissa. Det är svårt att få hull på Ella, men hon är inte så lätt ändå. Blir en stor tik - är ju hög som en mjölkpall nästan... (lite överdrift...). Nu är ju Pufflan lite stor hon med, men det är inte alltför stor höjdskillnade på dom. Blir roligt att se Susannes o Hans min när de får se henne!!

Ella har börjat lossa hår också, så jag ska ta hjälp av Gilla då hon kommer så att jag får trimma henne lite grand. Jag drar lite grand då o då, så att hon ska vänja sig, men hon vill gärna säga ifrån. Det är ju inte lönt att bråka alltför mycket utan bara ignorera tills hon biter till... då får hon en tillsägelse med basröst... Om jag ska vara ärlig, så tycker jag att det är lite djurplågeri - men jag vet ju också att hon kommer att vänja sig så småningom. Med mycket godis o beröm o lite i taget - så ska vi nog ta itu med det också. Kloklippningen går riktigt bra nu. Hon vill liksom gosa samtidigt vilket gör att det blir en gosestund!! Mycket härlig hund.... med känsla för när hon vill vara ifred... typ när hon sover o så. Igår morrade hon åt Pufflan då hon gick o väckte henne... o Puff sa inget utan bara stod o blängde när Ella flyttade på sig för att få bli lämnad ifred. Det tycker jag är sunt!!

Nu ska jag gå o hämta Wille för det är lunchdags. Kanske bloggar igen lite senare!!

Avslutar med de solrosfrön som Wille satte på dagis o som nu växt så bra!!

Kram



Det blir nog lite trångt så småningom, men det får gå ändå!!