Konsert m Rammstein o snöoväder...

Ja, jag kan ju erkänna att det var med lite vånda som igår tog beslutet att följa med till Stockholm. Visst vi hade ju biljetter men de är ju lättsålda utanför Globen... Pappa Eriksson, tyckte att jag skulle stanna hemma o mamma Eriksson var också lite orolig över hur det skulle gå... Men man får ju tänka som så, att chauffören också vill komma hem hel och hållen! Jag försökte övertala Roger att köra, men den gubben gick inte... Det var en skithygglig och (skulle det visa sig) mycket säker chaufför vid namn Mats som fick äntra vår Chrysler o styra kosan söderut. Vi har ju inte så långt till huvudstaden som tur är. Hemvägen var dock bedrövlig och jag försökte koncentrera mig på att inte kolla på vägen hela tiden. Det var ju drivor ända ut till mittenstrecket och vissa gånger fanns inga körfält överhuvudtaget! Snörök som bara den!

Tom Stockholmarna har fått snö i år!! Men det var bara mysigt... jag hade ju väntat mig snömodd, eftersom de är så snabba på att salta, men det var så vitt o fint!!

Innan konserten käkade vi på en Thairestaurant - så jag fick nytta av ett par av de få ord jag kan på Thai - Kapp Kun Ka - vilket betyder Tack. Å så kan jag ju Singha - men det är ju bara namnet på en öl! Jag älskar språk o när jag fått någonting alkoholliknande i kroppen, så börjar jag gärna prata engelska. Fast förut gjorde jag det med svenskar också, nu blir det förstås bara om jag träffar någon utlänning... På festen för en månad sedan, så pratade jag jättemycket med en irländare. Han var medlem i den gruppen som spelade då. Han sa till mig att jag kunde prata svenska om jag ville, eftersom han kunde svenska o bodde typ i Sandviken eller nå´t... Snacka om dryg-Cissi!!

Konserten började kl 20:45 o den var helbra!! Mycket eld o pyroteknik o övrig rekvisita som jag måste låta gå förbi cencurerat eftersom det finns barn som läser här... Väldigt bra ljud tycker jag. Svårt dock att sjunga med alla gånger - men det handlar nog mer om min dåliga tyska... har aldrig läst det språket, men man förstår ju vissa ord - som man dock inte ska försöka uttala alla gånger... Så idiotisk har jag dock inte blivit - än!! Om ni vill lyssna på Rammstein, så klicka här:


 

När Roger o jag kom hem inatt, så hade snön drivit så mycket på vår gård, att det säkert var 30-40 cm på sina ställen. Ute på vägen var det säkert mellan 10-20 cm! Vi fick pulsa oss in i huset. Då gick dörren knappt att få upp!! Å sedan gick den inte att få igen... Å så satte min eldälskande make igång kaminen - förstås - vad annars?? Själv gick jag o tvättade bort sminket o borstade mina tänder... ögonen var otroligt lika vampyrögon... fast det röda satt inte i iris utan i ögonvitan... eller ögonrödan kanske man ska säga... Somnade nog innan jag la huvudet på kudden. Roger bäddade åt sig på soffan o kollade lite på OS! Hörde förresten att Sverige fick en ny guldmedalj inatt!! Jättekul!!

I morse kom en gråtande Wille in till oss (för nu låg Roger i sängen igen...) så det blev inte så mycket till sovmorgon för mamma Cissi. Sedan tog jag mig an ytterdörren när jag släppte ut hundarna för kissning... det var is som låg för, så det var bara att ta fram en liten kniv och hacka bort det! Dörren är återigen stäng- och öppningsbar!!

Roger är ute o skottar... det behövs kan jag säga!!

Det syns inte så bra på bilderna, men här på verandan har det verkligen drivit!

Ni som läser har säkert makar som skottar idag - eller ni kanske gör det själva... vad vet jag!

Ha en trevlig dag i snön - nu behöver det inte snöa mer, tycker jag!!

Kram