Julstök...

I morse for syrran, mamma och jag till Avesta för att handla julklappar. Vi ska ju ge barnen pengar, men några julklappar ska de också få, ffa Wille. Det var MYCKET folk på stan!! Vi träffade mina svägerskor också och skrattade och hade kul. Vi drack svagt kaffe på stan... bläää... det värsta jag vet... Men det blev många julklappar även till Roger.. :)  Han har ju trots allt varit ganska snäll i år!  ;)

Felicia kommer att bli superglad över en av sina julklappar (jag vet ju att hon läser det här - vilket gör det extra roligt... hihi...)  Alla barnen kommer att bli glada, det är jag övertygad om.

Förra helgen bakade vi, eftersom Samuel fyllde år den 12:e. Han fyllde 12 den 12/12!! Det skulle ju ha varit år 2012 också, så hade det varit ännu roligare. Vi bakade iaf ännu fler av Leilas saffransskorpor och Leilas krackelerade chokladkakor - supermumsiga och lättbakade! De bara måste du göra Kicki... :) De är knapriga utanpå och lite mjuka inuti... MMMMMMMMmmmmmmmmmmm.........
Vackra är de också...

Bilden blev ju från fel håll, ser jag nu. Men ni ser ju iaf hur vackra de är och det är huvudsaken - nej, det är att ha mössa på sig i den här kylan... hehehe... gu´va inte kul....




Å så mina goa hundar... som delar stol!






Pufflan är inte vacker i pälsen... men det är fortfarande dåligt med underull, så jag har inte hjärta att ta bort det långa... Ella har jättemjuk päls istället... alltså det sträva - henne drar jag bara de längst hårstråna på, och hoppas att hon får perfekt päls sen. Vi ska ju inte på utställning förrän i april - så än finns det hopp. Lille Foxy är lika hårig som Pufflan - undrar om det beror på att de är släkt :)  Jag ska visa bilder på honom imorgon... Förresten så har jag fått jättefina presenter av mina kärföräldrar Holger o Eva för att jag hjälper dom att trimma och klippa Foxy... ett presentkort på 500:- hos min svägerska som har en urmysig och fin hudsalong med spakänsla... Sen hade Eva bakat en jättestor korg full med smörgåsbröd till oss!! Snacka om vänliga...

Nu har jag kyckling i ugnen och måste gå o koka ris o potatis... Sura ungar har jag också bara för att jag vägrar dom spela TV-spel hela dagarna - spel som dessutom är för 18-åringar och de är 10 och 12... De blir ju så jäkla sura o elaka av det där spelandet, dessutom vill Wille spela - naturligtvis - som vill vara stor som de andra killarna. Nu har de ingenting att göra!!??? Det finns hur mycket som helst att göra, säger jag. Men då blir Samuel så sur att han vill sälja sitt X-box 360... men då får han väl göra det då, eller hur??

Ha en trevlig lördagkväll - det ska jag ha - försöka iaf... :)

Kramiz