Wilda Waldarna å Åland! Å turen på vår sida...

I mitten av förra veckan fick jag sms eller telefonsamtal från Gilla - minns inte - som undrade om vi skulle vara hemma efter helgen. Å det skulle vi. De skulle åka ner till Sthlms-trakten för att hälsa på storebror Janne med familj. På söndagen kom det sms med undring om vi hade sängplats till alla? Å det hade vi också, trots att vi har alla pojkarna hemma, men finns det stjärterum finns det hjärterum!! Om inte annat finns det luftmadrasser. Allt beror ju på hur lyxigt man vill ha det!! Hur som helst, så dök de upp vid lunchtid.... Det är alltid lika roligt! Gilla, Tomas o Jocke med alla tre vovvar!

Eftersom vädret inte var det bästa, så fick vi för oss att vi skulle åka över med en dagstur till Åland. Felicia skulle stanna hemma med Gillas vovvar o min mamma fick ta mina tjejer - vilket vare sig hon eller pappa har något emot!! För att spara in någon krona att lägga på annat, så stod Roger i 1,5 timme o grädda hans goda pannkakor som vi skulle ha med på resan. Moster Irene var mäkta imponerad, kan jag säga!!

Sagt o gjort: Kl 05.30 på tisdagsmorgon klev vi upp o duschade, käkade lite frulle å så iväg... vädret var fint å turen skulle visa sig vara på vår sida. Då vi kom fram i Grisslehamn, så stod det en karl o klickade med ett räkneverk. Han frågade om vi hade bokat - men det hade vi ju inte - så då skulle vi ställa oss i en viss kö. Då vi kom fram till kassan, visade det sig att kassörskan var tveksam till om vi skulle få åka med, men Roger charmade henne så pass att vi fick det. Paret efter oss som inte heller hade bokat, fick inte plats!! Snacka om!!?? Båten innehåll 1621 passagerare! Det var jäkligt trångt, kan jag dra till med att säga.... men som tur är så var Wille på bra humör denna dag, så det gick väldigt smidigt allting faktiskt.






Två av mina älsklingar i världen!!



Jaja, det hade blivit bättre bilder med systemkameran - men jag orkade bara inte ta den med!!



Gilla körde till Grisslehamn å Tomas hem igen - en enhäldig överenskommelse henne emellan!!  ;) Roger han körde både dit o hem... men jag drack inget ändå.




Ja, den här bilden behöver ju ingen förklaring.... eller hur??




Roger o Samuel efter middagen...




Den här väskan var jag bara tvingad att köpa - den liksom ropade till mig! Blir min nya skolväska!!

Ja, förra veckan fick jag också reda på att jag var en av 8 utvalda utav 74 som fick min utbildning betald!! Jag blev så glad när personalsekreteraren ringde o berättade att jag tjöt i telefonen!! Det känns så himla bra!!


Nu har Waldarna lämnat Fors.... det känns jättetråkigt, ändå stannade de en dag extra. Jag var ju bara tvungen att spöa eller åtminstone se till att herr Waldehagen fick spö i Triss o Bygg.

Kan sammanfatta dagarna med att en del av oss var dåliga i magen o förpestade livet för de andra... En del överreagerade o andra tog det lugnt... Det blev mycket skratt o tårar pga detta också... Konstigt att inte tapeterna rullade ner!! Hade ju varit bra faktiskt, med tanke på att vi går o väntar på att en kille ska komma hit o räkna på renoveringsarbete här hemma.

På måndag nästa vecka tar Roger o jag våra motorcyklar o åker till Åland igen!! Vi ska bo i stuga i två nätter o åka runt lite, tänkte vi. Jag var först väldigt skeptisk till att köra själv, eftersom det har blivit så lite åka i sommar, men Roger tror att det ska gå så bra så. Jag är bara rädd för att jag ska bli trött o förlora koncentrationen. Men vi ska åka tidigt så vi har god tid på oss. Många små stopp blir det.

Ha det nu så bra o kika ut lite om solen skiner!!

Kram