Vi är kära....

Imorse for vi norrut - mot Hudiksvall och Stensön. Svärmor o svärfar var här ca 30 minuter tidigare än vad vi sagt... men jag förstår dom... längtan, heter det!! Det var regn o rusk efter vägen, men vad gjorde det, när vi möttes av de här små lurvarna då vi kom fram:


Fixa här framme o Faxa som pussas med brorsan Foxy... Jag plockade upp lilla Fixa så fort vi kom in nästan... hon är ju så go, så man kan gråta... Jag fick tårar i ögonen också... vem får inte det när man ser o får nosa på såna här godingar? Huga - va valpar är underbara!! Blev tvingad att sätta ner henne ganska fort igen o inte ta upp henne mer... för jag blev så kär!! Skulle kunna ha 100 såna där små... men man ska ju ta hand om dom också... det gäller att vara realistisk!!


Här har vi huvudpersonen i fråga: lille Foxy... han är så himla fin!! Rund o trind o mjuk o gosig... Han är redan "bo-ren" också, vilket betyder att han inte kissar där han sover.... Han gick ut på tidningarna o kissade! Det här är svärmors o svärfars lilla älskling nu... ja, eller om 4,5 vecka. Nu får de längta ett tag o förbereda hemmet lite grand innan de hämtar den lille parveln.


Syskonkärlek - Fixa o Foxy...




Och här ligger Faxa! Mamma Nova eller Klettermusens Äidinkulta - ligger också o sover i buren med sina små.



Är man vacker eller?



Eva och mamma Nova!


Jag bara måste få ta med en profilbild... jag älskar profilbilder på valpar!! Den lilla nosen... så himla fina!!



Å så måste jag ju ta med lilla Hedvig också förstås!! Som charmar alla i sin väg... så fort man pratar med henne, så lägger hon sig på rygg o vet inte hur gosig hon är!! Lilltrollet!! Alla som jag känner som varit i kontakt med Hedvig - vill ha en sådan hund!! Få se om det blir en rysk flerfärgad knähund här i framtiden!!

Vi fick jättemumsig paj och kaffe av Susanne och Hans. Tack för det!! Vi ville aldrig åka därifrån heller, fast vi blev ju tvungna till slut, eftersom Roger skulle ut o jobba till kl 18. Han fick ringa till jobbet o be att få komma några minuter senare - vilket var helt OK. Sen satte jag mig vid datorn o kikade på bilderna från idag o bara suckade.... det gjorde jag på vägen hem också.

Här har det regnat hela dagen. Då blir mina hundar trötta o sover nästan hela tiden. Den här veckan börjar jag skolan också... sen måste jag träna Ella lite mer, för det kan hända att jag ber Susanne visa henne på lördag. Tänkte se om det är jag som utstrålar fel energi... Men min kloka hundinstruktör till kusin sa precis: -Du kan träna hunden hemma o få henne att gå fint - men du kan aldrig påverka miljöerna!
Det är ju sant. För en valp som kommer i såna där situationer för första gången, är det klart att hon blir hispig! Det blir iaf kul att träffa Elton o hans familj o Susanne o se andra bordrar...

Väl mött i veckan!! Nu ska jag gosa med mina vovvar!!

Kram o njut av bilderna....