BTS....

För Er som inte vet vad BTS är (vilket i så fall endast kan vara icke borderterrierägare...) så ska jag berätta: Borderterriersällskapet. De har naturligtvis en hemsida! Det är en mycket vacker kändis där som finns under beskrivningen rasstandard å det är ingen mindre än: Bombax Pinoccio - alias PimPim - som är H-kullens morfar!! Han är typ 11 år men är fortfarande jättesnygg!! Men nu var det inte det jag skulle berätta om...

Förra sommaren så var vi ju som bekant (kanske) till Njurunda o hundarna fick leka vid Ljungan en vacker sommarkväll.... Alvin o Puffliz lekte som tokar o vi fick till ena jättehärliga kort! Kicki skickade in en bild till Sundsvalls Tidning, men vi fick inget pris för den, tyvärr. Det tyckte vi ju alla var MYCKET konstigt eftersom bilden är helt underbar!! Fotograf var Felicia... :)  Men sen så skickade jag samma bild till BTS för att kanske få med den i almanackan för 2010... men inte heller där ville de ha bilden (??!!??). BTS redaktion är iaf så pass vänliga, att de publicerar alla inskickade bilder (tror jag..) under "veckans bild" å den här veckan.... ÄR DET VÅRAN TUR!!!

Gå in på: http://borderterriersallskapet.com å titta vet jag!!

Idag har vi firat Johan här hemma. Det var bara Wille, Roger, Johan o jag. Men vi åt god middag o god efterrätt.



Håller annars som bäst att träna Ella att stå på bordet inför utställningarna i framtiden... Hon är mycket lugnare nu, så det ska nog inte vara några som helst problem. Har hittat ett stort antal utställningar nästa år... med start i april i Västerås. Sen är det i princip en i månaden, utom i juli då det är två. Vi får väl se hur det går. Annars kanske man ska vänta lite tills hon växt klart. Jag tycker det verkar vara den rätta melodin....

Må så gott!! Imorgon börjar jag jobba igen... Det känns väl OK, förutom att jag ska upp strax efter kl 5 tre mornar i rad... ööhhh.... Jag som sovit till minst 8 varje morgon!! Lär ju somna ovaggad på kvällarna iaf...

Kram Cissi

PS: Ett par bilder på mina härliga, underbara, gosiga, snälla, lekfulla, roliga o ja, alla superlativ som finns... tjejer...


Tänk att hundar kan sova i stort sett vart som helst.... iaf valpar! Här låg lilla Ella o sov en lång stund igår. Det var ju så varmt, så hundarna låg mest hela dagen. Jag med, fast jag låg inte, men fick tvinga mig själv att göra saker... orkade helt enkelt inte!



Å så lilla Puff... som bäddade åt sig själv. Hon är ganska noga med vart hon ligger däremot. Vill ju som jag berättat för en del, gärna ha en huvudkudde! Ja, jag vet att hon behöver trimmas igen... Hon är ju från HÅR-kullen!! Ella är inte alls lika hårig, som tur är! Henne får jag nog trimma LÅNGT innan utställning, men å andra sidan så kan hon nog ha bra päls en längre tid också.... Vi får väl se!