Bilder från: På tu man hand...

Vi kom välbehållna hem till lilla Fors igår. Tog snabbaste vägen hem, eftersom jag kände mig varm i kläderna på mc:n. Men va mycket dårar det finns på våra vägar!! En del borde inte ha körkort!! Igår blev vi ikappkörda av en buss med resenärer från samma båt som vi åkt på. Chauffören körde kanske 5-7 m bakom mig och trots att jag pekade med handen på min rygg där det står: ÖVNINGSKÖR, så bromsade han inte in och tog hänsyn.... Jag bara undrar hur han tänkte? Om något djur skulle hoppa fram eller jag av någon annan anledning skulle behöva bromsa in tvärt - hur skulle då han hinna stanna innan hela bussen skulle meja ner mig?? En mc kan du snabbt få stopp på, men en tung buss på många ton - stannar du inte i brådrasket! Lite längre fram på vägen, blev Jag omkörd av en ung kille i en mercakombi - på en viadukt med dubbla heldragna linjer!! Roger kände igen den idioten från förra veckan då vi åkte hem från Ålandsresan med Gilla o Tompi. Han gjorde en dåraktig omkörning även då! Inte nog med det, efter ca 750 m skulle killen svänga höger!! Vad skulle han då köra om i en livsfarlig kurva för?? Å riskera inte bara sitt eget, utan även alla vi andras liv!!??

Jag skulle vilja införa övningskörning och mc-körkort för alla - då skulle vi kanske få lite mer ödmjukhet inför faror i trafiken!!

Nu till lite trevliga bilder! Häng med på vår underbara (nja, inte regnet) resa!


Ja, vädret var ju inte det bästa.... detta är från Morgongåva där vi stannade o tog lite kaffe o en smörgås... här var vi skapliga torra... än så länge... regnet - eller störtfloden - kom då vi nådde Uppsala.


Här har vi träffat andra trevliga motorcyklister. Kvinnan bredvid o hennes särbo, kom från Örebro. Alla som kom frågade typ det första de sa: -Kom ni också i regnet? Det hade vi gjort nästan allihop. Min jacka som hänger över styret på bilden - kunde jag vrida ur!! Den var så tung som bly, trots att den inte väger något annars!


MS Eckerö på ingående! Roger stod här för att ta emot våra vänner Catarina o Krister som cyklat från Avesta o ner hit, över till Åland o sen hem igen. Vilken resa!!


Min snygga make! Vi var så lyckliga över att vara inne på båten o på väg - i solsken! Å kanske maten hade sitt lilla till också!


Sån´t här ÄLSKAR jag!!


Tigerräkorna var superdupergoda!!


Vy från båten....


Utsikt från verandan utanför vårt rum.... vi hade Ålands- och Finlandsfärjorna gående alldeles utanför sundet, som ni ser... Ganska häftigt!


Vy in i viken från sjöboden där vi satt och som tillhörde själva pensionatet... Det sprang ett par rådjur på andra sidan då och då också.... roligt att se!


Det här är taget från Fiskehamnen där vi köpte laxen o räkorna dagen därpå. Här fanns också en jättefin katt, som förföljde oss en bra stund... Den var tillgiven så det var ingen fara - men jag är ingen kattmänniska - så jag klappar inte främmande katter.


Dag 2; Kastellholms slott... Vissa delar av slottet var från 1300-talet!


Det här är högt upp, vilket ni kan se på bilden nedan... jag mådde inte bra o var väldigt rädd på vissa delar...
Tur att inte Wille var med för han hade väl klättrat upp på de röda stenarna... å huga - vilken tanke!





Öhh.... De var uppfinningsrika på medeltiden!!?? Det känns som om något inte passar in riktigt i bilden.... hmmm.


Ja, man behövde inte bry sig om skomode på den här tiden - iaf inte om man var en vanlig stenhuggare eller byggnadsarbetare.... skorna är bestående endast av skinn!! Måste ha känt varenda liten stenflisa under de här!!



Hopp i galopp - detta är vår lunch!! Vitlöks- och pepparkryddad rökt lax.... Å så en flaska vin var... hihi... Man får ju ta det lugnt med alkoholen när man ska köra dagen efter å så är som sagt packningsutrymmet rejält begränsat på en mc. Därav de små flaskorna!



Fantastisk kvällssol - sista kvällen på Solhem för i år! Nästa år tar vi nog med Wille på mc o åker till Åland på semester igen.





Pommern - världens sista segelfartyg! Gjorde sin sista resa 1939, sedan kom kriget och dess användning lades således ner... Pommern är också världens enda segelfartyg som ännu är i sitt ursprungliga skick - de andra har byggt om för andra ändamål.


Kärringsund - där har vi också spenderat en vecka tidigare ett år. Mycket barnvänligt och vacker ställe.

Både vovvarna o barnen blev överförtjusta åt vår hemkomst. Ella lämnar inte gärna min sida nu, eftersom hon misstänker att jag kommer att försvinna. Nu har ju jag varit hemma så många veckor, så hon har väl vant sig.

Idag har jag varit till jobbet och gjort lite schemajusteringar eftersom skolan börjar snart. Vill fortfarande jobba 20 timmar i månaden, annars blir jag nog tokig av att bara läsa hela tiden. Måste få in lite praktisk medicin o omvårdnad också!

Vi ska äta vildsvinskarré ikväll - blir spännande! Det är bara Wille, Roger o jag hemma - så då kan vi lyxa till det lite! Sen ska Ella tränas i att stå på bordet - för snart stundas utställningar! Trimningsmässigt ser hon helt ok ut, behöver bara ta lite på tassarna o lite på öronen. Hon är helt perfekt!!

Kram från oss!