Ditt o datt o familjeråd...

Igår var jag så trött.... efter att ha lämnat Wille på dagis o tagit en skogspromenad med hundarna, så la jag mig på soffan o somnade gott tills (gissa vad!) telefonen ringde... Det slår aldrig fel! Personen i andra änden undrade om han väckte mig, och jag svarade sanningen, att ja det gjorde du. Fick ett förlåt, men vad spelar det för roll? Man är ju redan väckt! Sedan vaknade Roger o undrade varför jag inte hade gått o lagt mig bredvid honom? -Ja, men jag ville inte störa dig! svarade jag. -Nehej, förlåt då! sa han.... Fattar han inte att det var med all välmening - för med mig kommer också två fyrbenta, varav en gladeligen hoppar upp i sängen o rusar runt av glädje. Roger hade ju faktiskt jobbat natt o kände sig dessutom lite krasslig.

Wille o jag hostar fortfarande. Jag har tom hostat sönder blodkärl, har ett litet blåmärke på ögonlocket. Min svåger som hade influensa för några veckor sedan, hostar också fortfarande, så det verkar sitta i. Snuvan är lika envis den... o nu ligger Gilla med samma symtom - förlåt för att jag smittade dig!! Men du vet ju att jag är givmild...hihi...

I söndags beställde jag nya gardiner till sovrummet. Har inte köpt nytt på flera år utan brukar lån-bytas med mamma. Det är också bra, för då kan man byta oftare. Jag föredrar det faktiskt. Men det gäller tyvärr inte alla rum. Felet hos oss gällande inredning är ju att det skulle behöva renoveras lite här o var. Därför trivs man aldrig med det man köper särskilt länge. Vi har urfula vit/rosa tapeter i sovrummet!! Hur snyggt är det på en skala? För att inte tala om golvet.... herre min je! Willes o Elias rum ser ut som en krigszon på väggarna... undrar när någon ska orka ta itu med det?? Det hänger väl återigen på mig, kan jag tro...

Igår fick Samuel provåka sin lilla cross. Jag var fortfarande sur över det hela. En unge som ljuger o inte sköter skolan, o som dessutom gör otyg så andra föräldrar ringer, förtjänar ingen cross - men det är ju bara min mening. Roger menar att Elias har fått så mycket annat, påfyllning på mobil o dyl. Visst kan jag köpa den förklaringen - men ändå!! Efter middagen igår, så förväntade jag mig att pappa Roger skulle ta tag i familjerådet, men icke sa nicke... ungarna for åt sina håll o som sagt, det blev crossåkande istället. Felicia o jag satte oss framför TV:n för att titta på Twilight - som bara gick att titta på i ca 40 min, sedan var köptiden slut. Roger hade dock sagt till ungarna att de skulle komma hem kl 19:00, vilket först orsakade protester, men som sedan blev accepterat när de fick höra skälet till det.

Klockan blev 19, och den blev 19:10 innan jag fick ta tag i det o undrade högt om det skulle bli något familjeråd eller inte? Felicia bjöd på chokladbollar som hon köpt av en kompis, men det var bara Wille som åt. Summa summarum så gick det bra. Jag uttryckte min ilska över att crossen kom hit i detta läget - o Roger kontrade med att Samuel skulle betala av hälften av crossen, samt att om han inte skötte skolan o allt annat som vi kommit överens om - så skulle crossen bort härifrån tillsammans med crosskläderna, fortare än bums! Jag skrev också upp allt som sagts. Elias och Samuel ska gå ut med hundarna efter skolan en dag var, samt även på helgerna när dom är här, utan sura miner. Och så bad jag att de skulle ta bort smulor o spill efter sig, både efter frukost o kvällsis - men det visade det sig att de glömt redan i morse.... men jag orkar inte gnälla. Smulorna fick helt enkelt ligga kvar, för det var inte på min sida om bordet...hehehe.... det var på pappa Rogers plats... Förlåt om jag är lite elak, men det är ju så man måste tänka för att orka!

Städade min gamla dator igår, så nu ska den förhoppningsvis bli lite snabbare. Felicia är jättenöjd med att få ha en egen dator o det är jag med!!! Fixade också över Rogers o mitt bankcertifikat på nya datorn - man är väl en hacker så säg!! Man måste ju pröva sig fram här i livet - annars kommer man ingen vart.

Imorgon väntar jobb igen.... hoppas jag orkar hela dagen. På kvällen ska vi ut o äta på grekisk restaurant för att fira några jobbarkompisar som fyllt jämna år. Det ska bli riktigt roligt. Skönt att komma hemifrån också - även om det bara är till jobbet. Hoppas det blir lite lugnt, men det är visst väldigt många patienter inne. De har fått vistats ute i korridoren i helgen hörde jag. Det är absolut inte tillåtet, men vad ska vi göra?? Å så går politikerna o funderar på att lägga ner Avesta Lasarett - den ekvationen går inte riktigt ihop. Falun har inte heller plats - de har också fullbelagt o mer därtill. Undrar om man ska söka sig till IKEA i Borlänge när det öppnar??

Nåja, jag ska ju snart få prova på något annat, vilket kan vara ett lyft. Men jag undrar om den personalen är lika bra som den jag är medlem av nu??? Utan mina underbara jobbarkompisar, skulle jag inte orkat, det hade nog ingen av oss gjort är jag rädd.

Nu ska jag gå o skölja ur hårfärgen o ta en dusch. Sedan ska jag åka till Willys o handla - ENSAM!!

Ha en bra dag!!

Kramar