Bara en vanlig sketen tisdag...

Ja, idag är det grått o kallt ute. På förmiddagen for vi till en sömmerska här i trakten, som lagar kläder, syr upp o byter kedjor mm för en skamligt liten slant. Köpte nya jeans för någon vecka sedan som var alldeles för långa förstås (det är så när man har längden på bredden...). Hon har mätt o sytt upp dom för endast 70 kr!! Lämnade in min från förra året, inköpta varma, sköna vinterjacka, vars dragkedja gått sönder. Den skulle hon byta till en dubbel, för bara 200 kr!!

Efter det så for vi till Rogers mormor o morfar för att ta bort stygn i huvudet på morfadern. Han går o ramlar som en galning o kan vara glad att han fortfarande lever!! I somras ramlade han bakåt o kraschade rakt in i ett litet fönster till källaren! Det var nära stora blodådror i halsen, kan jag säga.... för någon vecka sedan ramlade han i källartrappen o fick sy några stygn i huvudet... Det är så man sätter hjärtat i halsgropen när han ska gå - trots att han har rullator. Men den kan han ju förstås inte ha när han går i trappor.

Sedan var vi o handlade på Willys. Försökte komma ihåg vad Tina hade i sin soppa som hon gjorde igår. Den såg så god ut att jag helt enkelt måste prova att göra den idag. Hoppas bara att ungarna gillar den... annars får de äta rester.

Soppa på jordärtskocka med rostad vitlök och krutonger

Har klippt klorna och tasshåren på Pufflis. Hon är ju så helt otrolig den lilla vackra... blir glad trots att klotången kommer fram... Nu har jag hjälpt Wille att kissa, för han kom inrusande och var lite panikslagen + att han har mycket kläder på sig... den lille goseplutten!! Idag när vi satt i bilen, frågade han Roger: -Pappa, har du bäddat min säng idag? -Nej, det har jag nog inte, svarade Roger. Då "tuttade" Wille till med tungan o suckade djupt. -Men då kan ju inte jag sova i den! sa han. Vi tittade på varandra där i framsätet o skrattade. Han är så himla go med sina små funderingar. Inte vill han leka med Linnea heller, men när han väl kommer ut o hittar henne där, så går det bra. De har ju lekt nästan varenda dag under sommaren, så han har kanske tröttnat på den bestämmande lilla flickan.

Nu har grabbarna kommit hem från skolan o ska äta mellis. Jag tänker inte be dom hänga upp badkläderna, det får deras pappa göra!!

Frid vare med Er!!

Många kramar //Cissi