Helgen som bara försvann...



Elsa och Alice i vår slitna soffa.... 



Wille var nödig - å vad passar väl bättre än att läsa om "Bajsplutten"!! Det var så gulligt så jag var tvungen att knäppa kort!!




Gilla o Wille gosar i Gillas uppblåsbara säng....
Här hade Gilla börjat må lite dåligt, men det var inget mot vad som väntade...







Våra mödrar fick rycka in o gå med hundarna - för det var ju ingen annan som hade ork precis...






Man kan inte säga att vi var uppkäftiga den här dagen!! Gilla o Jocke fick ju stanna en dag extra, vilket var roligt. Men jag hade önskat att vi kunde haft lite roligare än att skita o spy i kors!! Alla frös o svettades om vart annat. Jag bäddade ner mig i soffan tillsammans med Roger eller Johan i andra hörnet. Hundarna ville också vara med. Det blev väldigt trångt bitvis. Crissi är väldigt förtjust i mig, så hon o jag delade bädd nästan hela dagen. Ibland var Puffliz o Elsa också med. Här orkade Gilla o Roger sitta uppe en stund. Puffliz i famnen på min älskade kusse.




Jocke... min goseponke... var inte heller så full av kraft...



Hundarna i min bädd!!

Liten Puffla...

Ja, helgen har sprungit fram, som den brukar när Gilla är här. Jag jobbade som sagt i fredags så det blev shopping för resten av gänget här hemma. Vi åt lasagne till middag, som tyvärr kokade över i ugnen så jag fick ett fasligt jobb, kan jag lugnt säga!! Vad gör man inte för välmåendet!!

På lördagen tog Roger o Gilla med sig hundarna o Wille ut i skogen. Jag stannade hemma o städade o bakade, eftersom vi skulle ha Partylite-visning. Det blev väldigt lyckat o jag fick en rejäl peng att välja produkter för. Jag älskar ju Partylite!! Underbara dofter o så himla vackra saker!! Efter visningen for Gilla o jag till affären för att handla kyckling... efter Jockes önskemål. Han älskar min kyckling (men jag undrar om han fortfarande gör det?). Eftersom vi hittade färsk kyckling som iof sig hade bästa förbrukningsdag samma dag och gick för halva priset (snål-Cissi... men man lär sig...), så tyckte jag att jag gjorde en bra affär. Stekte kycklingen i ugnen rejält på båda sidor så den var inte dåligt tillagad, det kan jag gå i graven på!! Gjorde min goda curry-dragonsås till o fullkornsris till. Alla smaskade o åt som dårar. Jag är inte så hungrig av mig längre, så jag åt bara en bit, medan resten av gänget, utom Wille, åt 2 lår var!! Lyckliga o mätta la vi oss vid TV:n. Gilla började känna av magen redan efter en stund, men jag misstänkte då ingenting. Vi la oss inte alltför sent, eftersom jag skulle jobba kväll på söndagen o Gilla skulle åka hem dagen efter.

Vaknade vid 06,20 på morgonen för jag kände att något inte var som det skulle... kunde liksom inte somna om. Sprang till toa borta vid tvättstugan - men den var upptagen av Johan! Fick gå tillbaka till badrummet - å där brakade helvetet löst.... löst ja.... Fick gå tillbaka till Johan för att höra om han hade samma symtom - vilket han bejakade... Gilla var vaken även vid det här laget o berättade att hon sprungit i stort sett hela natten, spytt o bajsat diarré om vartannat... Efter någon timme började även Jocke o Roger trängas med oss andra på toaletterna... tur att det finns hinkar att kräkas i! Vi hade tre "handväskor" som vi stapplade omkring med här hemma. Den enda som klarade sig var Wille - som tur var. Men det var så synd om honom, för ingen orkade ju leka med honom. När mamma var hit o promenerade med hundarna, så fick han följa med dom hem. Skönt, för då kunde jag äntligen få sova lite... Han fick även gå tillbaka dit till middagen för att äta. Vi här hemma, levde på ProViva som kom upp lika fort som den kom ner, tillsammans med tabl Dimor för diarré. Näringsrik kost va??

På kvällen började det lugna ner sig, så vi vågade i oss en kopp te o en macka med smör på.

Gilla, Jocke, moster Irene o hundarna, for hem tidigt på måndagen. Puffliz grät en stund.... jag var ju sjukskriven, för krafterna var inte de bästa. Wille fick fara till dagis - så det inte skulle bli lika tradigt för honom denna dag. Vilken himla tur att han klarade sig, min lillplutt.

Nu är vi nästan helt återställda. Men det känns att magen är lite orolig ännu. Framförallt har inte vätskebalansen blivit som den varit. Kissar inte så ofta som man bör. Men det går ju att råda bot på iaf.

Hoppas Ni andra inte haft en lika rolig (hehe) helg...

Må så gott!!

Om ni blir bjudna på mat hos oss i framtiden, så lovar jag att jag inte ska köpa kyckling på halva priset!! Man lär av sina misstag - eller hur??!!

Kramar i massor till Er som bloggar o kommenterar!!!