Fika hos mamsen o papsen...










Annandag jul... imorgon söndag o sista lediga dagen av fyra! Fy vad tiden har gått fort!  Har inte hunnit vara hem till mamma o pappa heller. Vi pratade bara i telefonen på julafton.

Roger var uppe tidigt idag med... vaknade av att Wille skulle ligga på min kudde o att hans hårda skalle (vilken tur!!) slog emot min, ideligen. Till slut tröttnade jag!! Det är ju så mörkt på mornarna, så man tror att klockan är jättelite o så visar det sig att den är över 8!

Vi tittade på Tomtemaskinen med Pettson o Findus. Roger kom hem o så åt vi frukost tillsammans. Efter det så tog jag o hundarna en promenad i skogen, se under Puffliz inlägg! Det var härligt... synd bara att mina gamla termobyxor ska vara lite snäva över magen!! Jag fattar inte att fukten ska göra kläderna så mycket mindre, bara av att hänga i garderoben!! Men, smäcker som man är (hmmrrmmm) så tar man sig ju iaf över stock o sten... jag är glad så länge jag håller mig på fötterna! Inga vurpor här inte... o blir det en, så kan man ju alltid hoppas att ingen ser på!!

Wille o Roger stannade hemma o skottade gården. Sedan skulle Roger flytta på motorcyklarna, så att Golfen skulle få plats i garaget - för er som inte vet hur trångt vårt garage är - så kan jag säga att det var en bedrift... Sedan gällde det för Roger att dra in airbagen, för att kunna passera mellan bilen o frysboxen - men det gick galant!! Tur att airbagar är flexibla i vissa lägen... som när trånga byxor ska på tex!!

Nu väntar en oerhört delikat o fettsnål måltid (hmmm) potatisgratäng o kalkon!! Ska bli gott iaf.. spelar det sedan någon roll att det inte är så hälsosamt för kroppen?? Vi struntar helt enkelt i det idag o går istället efter mottot:
Det som är gott för munnen o själen - är säkert också hälsosamt för kroppen!!

Det blir ingen efterrätt idag - det åt vi igår.... knäckfräst ananas o färska fikon, med kokos.... en sås på Mascarpone, rivet apelsinskal o lite apelsinsaft o urgröpt vaniljstång, sötat med florsocker!! Jag kan bara säga: Superdupersmaskigt!! Det vore nå´t att bjuda Kicki o Jessica på!! Gilla är inte så där jättemycket för efterrätter, tror jag iaf... men hon skulle nog också njuta om jag bjöd henne!!

Nu börjar min lillglutt bli hungrig o vill ha banan... det är bara det att vi inte har några bananer... han undrar varför? Det är mycket varför nu för tiden!!

Ta det lugnt i snön - både till bens o till bils!! (Eller hur Gilla?)

A lots of love!!