Om Ella

Jag heter Stensöbäckens Ella och är född i Näsviken i vackra Hälsingland den 27 mars 2010. Min mamma heter Bombax Ballerina och min pappa heter Axbor Danilo. Båda har vackra titlar och mamma har andra meriter också. Jag är född i E-kullen och det är min mammas tredje kull. I min kull föddes också en brorsa som heter Elton och en syrra som heter Enya. Jag föddes som tik nr 2. Min nya matte sökte valp med ljus o lykta, eftersom det inte föddes så många valpar i just de familjer hon planerat och tingat valp i. Hon hade helt enkelt givit upp hoppet... Men hon hade tidigt spanat in min kennel o sett att min snygga pappa var parad med min snygga mamma, så tanken fanns där tidigt. Egentligen kände hon att hon inte vågade ringa till min kennelmamma - för hon var övertygad om att hon inte skulle få någon valp... men till slut så övertalade min nya husse henne o det var ju ett lyckat telefonsamtal!! Jag tror att tjejerna fann varandra direkt - trots att min nya matte ringde o störde i en påskmiddag!!

Min kennelmamma ringde upp min nya matte efter någon dag och gav lite namnförslag och hon fastnade för Ella. När vi var tre veckor gamla, kom min nya familj o hälsade på... Men de blev också kära i en annan liten lurvglufs... + alla andra bordrar... I kenneln bor också andra bordrar förutom min mamma; mormor Bombax Julhianne - Annie och Klettermusens Äidinkulta - Nova samt sist OCH minst - lilla härliga o lekfulla Hedvig som är av rasen Russkaya Tvetsnaya Bolonka - eller översatt: Rysk Flerfärgad Knähund (det är hon som är lurvglufsan...)! Hon har varit så härlig mot oss valpar o lekt massor! På slutet av tiden i kenneln, gick syrran o jag ihop för att brotta ner henne - men det var ju bara på skoj! Ibland kom någon av bordergänget och sa till oss... då slutade vi genast.

Till Fors flyttade jag den 22 maj 2010. I familjen bor det många barn, vilket är mycket bra när man ska leka! Fast husse o matte är inte dåliga dom heller. Här har jag ju fått en ny borderkompis - nämligen Jexmo Honeypuff. Hon blir två år i sommar och är precis som jag, väldigt lekfull. Matte säger att hon är avundsjuk på mig... men det går nog över, tror hon. Efter två dagar, sover vi bredvid varanda... kolla in här

Jag gillar närhet, bus med både människor o djur - är nyfiken på det mesta, men blir lite rädd ibland när Pufflan springer lite för fort o springer på mig... då springer jag till matte - för där är man alltid trygg!

Min matte kommer till en början att prova ett par utställningar med mig, senare blir det säkert agility - och - utställningar. Matte har ju flera kompisar som tycker om utställningar och det har ju kennelföräldrarna också.

I min blogg kommer jag liksom Pufflan - att berätta om min vardag, resor och festligheter. Eftersom vi kommer att åka upp en del till Njurunda - där mattes kusin bor (hon är ju från Sundsvall min matte...) - så kommer vi också att åka förbi o hälsa på mina kennelföräldrar som bor nästan på vägen upp. Det blir skojigt - både för dom o oss!!

Hoppas ni kikar in emellanåt och skriver några rader!!



Puss o kram