Om Puffliz

Jag heter Jexmo Honeypuff är en borderterrier som är föddes den 13 juli 2008. Pappa heter SUCH Rockamore Superson (Todd) och mamma heter Jexmo Elsa. Kullen kallas "H-kullen" och fyra valpar föddes, varav en hane. Min matte har träffat alla valparna många gånger, eftersom hon är kusin med Elsas matte Gunilla och på det viset varit uppe i Njurunda ett par gånger och då stannat några dagar. Jag är familjens första - men inte sista borderterrier! Både matte, husse och alla i vår familj och släkt, tycker att bordrar är trevliga, roliga och lättlärda hundar o tro det eller ej, med massor humor o fantasi!! Ett litet tips: För godis, gör vi nästan vad som helst!!
Vi är som ni förstår, två stycken hundar i familjen Westerdahl. Charlie börjar bli gammal nu, men han leker med mig, så mycket han bara orkar. Vi gillar att vara ute i skogen och springa, och jag kör mina borderrace på vår tomt, nästan varje dag!!
Tycker mycket om att åka upp till Njurunda för att hälsa på mina släktingar o det finns ju några stycken!! Vi brukar hälsa på brorsan Alvin också, men där kan man snacka energiknippe!! Det är inte alltid jag orkar leka i hans takt..... vi brukar sova gott båda två, efter våra lekstunder. Jag har också träffat syrran Hilda en gång, på utställning i Västerås. Vi har dock aldrig fått riktigt tillfälle att leka, sedan vi lämnade kenneln Jexmo. Men vi hoppas att hennes matte någon gång kommer hit och hälsar på!!

I min blogg, kommer jag att berätta om olika händelser i mitt liv. Det inkluderar också övriga familjen och andra vänner, med eller utan djur.

Matte skickar med en bild på mig och mitt gosedjur.... en säl, som jag ärvt av Isak. Den ligger jag och snuttar på, mest varje dag...


Jag på stolen i hallen - å min goa "sälis"!


Hoppas precis som matte, att ni ska tycka om min blogg och att ni ska få rolig läsning!!

Borderpussar från mig!!