Ingen utställning

Jag vill härmed officiellt medge att jag inte kommer att ställa lilla Ella på söndag - så ni behöver inte förvänta er några resultat eller hålla era tummar. Ella är inne i en fas nu, där hon inte riktigt är överens med sin matte. Hon är ungefär som en brådmogen, nyligen könsmogen hanhund. Vår kontakt är lite naggad i kanten, så vi avvaktar till de riktigta utställningarna i vår istället. Det är ingen idé att åka på utställning med tanken att det inte kommer att gå bra. Man ska åka dit för att vinna!! Dessutom var det inte roligt när det bara var vi i border-gruppen. Ingen konkurrens alls.

Ringde till kennelmamma igår o fick tips på hur jag ska hantera lilla Ella, vilket jag har tagit till mig o börjat jobba på. Idag åkte stryplänken på och vi gick själva på promenad, så då gick det bättre o fick in lite mer positiva inslag i promenaden, vilket bara det gör att det blir ett lyft. Vi tränade också passivitet o gjorde lite små aktiviteter under tiden. Ella behöver lära sig att det är hon som ska hålla reda på mig - inte tvärtom. Jag tror att hon ska in i löp, för hon kissar väldigt ofta o revirpinkar.... Det har jag ju tjatat om förut... det är som när man går o väntar på barnens tänder... - Ja, nu har han dreglat i en vecka, så snart kommer nog tänderna... o så tar det typ ett halvår!

Puff tyckte det var mysigt att gå ensam med matte - det syntes lång väg. Hon gick jättefort o inte alls sådär sakta som när Ella är med. Hennes midja har faktiskt kommit fram lite grand - det lönade sig att byta mat till lite mindre fet sort. Hon är faktiskt piggare också o springer mycket mer än tidigare. Min lilla Puff... som blir ett monster då hon ser katter... vilket hon tyvärr lärt Ella också. Men det kanske hon hade lärt sig ändå. Tror det gäller de flesta borderterriers... eller hundar över huvudtaget. Min pudel tyckte också om att jaga katter - o det var på liv och död. Hade han fått tag på en, så hade han nog försökt ta livet av den.

Idag har vi haft examinationsseminarium om folkhälsa och vi blev godkända. Det var skönt. Nu ska jag skriva ett arbeta om rökning och foster/små barn och hur man ser på det rent socioekonomiskt. Det är så himla skönt att vara rökfri.... Det är bland det bästa jag har gjort, tror jag..

Sköt om ER!