Caught in act och bakning med Batman och Spiderman o lille Foxy

Redan igår bestämde jag mig för att jag skulle vara ledig och baka idag. Förra fredagen la jag ner hela dagen och kvällen på ett stort arbete, som skulle vara inlämnat som i tisdags. Sen gick jag in på datorn och Högskolans Fronter - där vi har schema och div och såg där att datumet blivit framflyttat en hel vecka!! Å jag som hade offrat en hel kväll på det... Men OK, det var ju bra på ett vis - för då kunde jag vara ledig idag istället!! Skickade in arbetet i förrgår, så nu får vi hoppas att jag får godkänt också.

Igår var kennelpappa Morgan hit på fika. Han fick smaka Rogers pannkakor också - tror han tyckte det var gott. Puff började vifta på hela kroppen då hon hörde honom, så hon måste ju komma ihåg Morgan... och jag vet ju att Morgan tycker om Puff också, så det så!

Lille Foxy kom också på besök igår, men det var så fullt upp, så jag fick aldrig fram kameran. Felicia tog dock en massa kort - men det var svårt för det var full fart hela tiden! Foxy med husse kom idag också.. så då kunde jag ta fram kameran o ta lite kort.

På förmiddagen bakade Wille, Linnea och jag muffins och bullar... barnen hade klädde ut sig till Batman och Spiderman efteråt... medan jag fortfarande höll på att baka.. och de åt lunch.












Nej, men har ni sett på 17! En border som tittar ut från sitt lilla gömställe.... eller kanske hon jagar stackars igelkottar?? Jag vet inte varför hon ska krypa under här flera ggr om dagen och jag är inte säker på att jag vill veta heller.... Nu har iaf Roger fått satt dit en bräda, så att jag kan släppa ut den här lugna men ack så jaktinriktade (ibland) lilla vovven utan att hon kryper under och riskerar att fastna.

På bilden nedan hade matte skällt lite på Puffliz, det är därför hon skäms lite grand... och lommar iväg...






Lille Foxy - som har växt så mycket!! Han fick tasshåret klippt igår och han är så fin!! Men ack så vassa små tänder han har... jag skulle ha honom sittandes igår, för att Felicia skulle hinna ta kort, då gav jag honom Frolic för jag tänkte att det är mjukt och bra o räcker länge... det som hände var att han tog i mycket mer o bet mig istället!! Det gör skitont fortfarande, kan jag säga... precis bredvid tumnageln...




Men han är söt som socker....



Jag älskar såna här kort - men det har ni väl redan fattat va?? Visst är han fin?? I april ska han på sin första utställning här i Avesta. Ella ska också ställas då. Det är för valpar och juniorer. Bra träning. Sen ska jag tvinga med Eva på handlerkurs i maj... så att hon kan visa Foxy i framtiden - smart va???  ;)

****************
Just nu är Roger inte glad... Igår tänkte han byta till vinterdäck, men då visade det sig att det är såna där antistöldbultar på fälgen, så vi fick åka in o få hjälp att ta bort en, för spåren planas ut väldigt fort, så han vågade inte göra det själv. Sen fick vi beställa fyra nya bultar. Nu när han skulle ta bort bultarna, så satt de så hårt, så en gick av... Nu håller han på att försöka lösa det hela. Vi får väl se om det lyckas, eller om jag måste cykla till jobbet imorgon bitti...  hehe... helst inte...

Nu ska jag gå o förbereda middagen - det är tid för det nu. Packa bullar i påsar - måste jag också göra. Innan de blir torra!

Ha en trevlig fredagkväll o rösta på Linda Varg - hon är ju trots allt från Avesta!!

Kram