Äppelmuffins o pool-bad....

Kan börja med att säga att det säkerligen gick åt skogen med tentan jag skrev i fredags! Det har inte varit lätt att läsa med allt folk som sprungit här o alla fel som uppstått.... det har tagit min uppmärksamhet helt å hållet. Jag svarade dock på alla frågor, men det betyder inte att allt var rätt. Det var inte bara jag som tror att det gick åt skogen...

Igår kände jag återigen för att baka.... förr i tiden, älskade jag att baka, men som livet har sett ut, så har det inte funnits varken ork eller tid. Ella är rumsren och löper just nu, så det är lugna gatan här hemma. Puffliz har ögoninflammation, kunde knappt öppna ögonen igår morse, så henne har jag ögonbad på x flera/dag. Roger får ringa veterinären imorgon, så att vi kan få recept på ögonsalva. Detta gjorde att jag ringde återbud till att vara hundvakt till Foxy igår, vilket inte var roligt för jag älskar den lille godingen å så riskerade jag att förstöra kvällen för kärmor o kärfar. Men de hade annan hundvakt, sa dom. Jag vill ju heller inte att lillplutten ska få ögoninflammation. Det är ju jäkligt smittsamt, så det är bara att vänta sig att Ella också får det. Jag tror att Puffliz har varit för mycket där bak på Ella - utan att gå in på närmare detaljer!!

Tillbaka till bakningen: Igår bakade jag en sockerkaka och muffins med äpplen i. Jag karamelliserade äpplena först och det blev jättegoda muffins!! Sockerkakan är kvar till idag. Tänkte ha den till efterrätt med vaniljsås. Vi ska äta lamm med potatisgratäng idag, o Johan är hitbjuden! Han blev så glad så.

Igår hände det mycket... o jag vet nu att det inte går att lita på Wille o Linnea. De var ute så fint igår och lekte. Linneas föräldrar kom hit för att titta på badrummet o fika lite grand. Men säg den fikastund som varar... efter en stund kom en annan granne.... Åsa.... med en stövel i handen och det var Willes... Roger stack ut huvudet o gjorde sig rolig, men det visade sig att det hela inte alls var så roligt... Wille o Linnea hade vadat i LINNEAS POOL!
Det var bara tur att det bara var 30-40 cm djupt!! Sen var det slutlekt för den dagen. Vi måste tydligen vara ute och passa ungarna då de är ute. Wille sa att Linnea hade sagt åt honom att gå ner i poolen - det är också konstigt - att de lyder sina kompisar - men inte sina föräldrar!!

Nu ska jag gå o dusha. Ungarna håller på att göra mig vansinnig... tur att hundarna håller sig i skinnet iaf!!

Kram Cissi