Vår-vinter snuva...

Ja, nu är det Lambis näsdukar som gäller... började känna mig lite snuvig redan i tisdags och igår em blommade det ut ordentligt. Som tur var, så satt jag i telefonen igår, så jag inte behövde smitta så många patienter. Hoppas jag inte smittat personalen.... Idag har jag sjukskrivit mig, men det kunde lika gärna var VAB, för Wille hade hög feber igår och tom frossa. Han somnade vid halv 7-tiden igår och åt ingen middag. Fick i honom lite hallonyoghurt lite senare på kvällen. Försökte även med lite flytande Alvedon, men det gick inte så bra. Han tycker inte om mediciner... Feber i sig är väl inte farligt heller, om det inte går över 40 grader. Skulle en annan få högre än 38.5 så är man ju som halvdöd. Det är stor skillnad på barn och vuxna.

Wille har varit vaken sedan kl 6 i morse. Så klart... Hans mamma är inte lika pigg som honom just nu...

Inte för att klaga, men hela höger sida är igenmurad... ögat går liksom inte att öppna riktigt, fast jag har inte ögoninflammation. Det är bara täppt.... och svider i hela sidan.

Nu blir det till att lata sig idag... å ringa chefen o meddela att jag blir hemma även imorgon.

Hoppas in andra håller Er friska!! Och att det här går över fort....

Snoriga kramar o nysningar o ögonrinn...