Lata dagar med bad...

Ja, nu kan väl ingen klaga på sommaren... om det inte är för värmen då.... Det finns alltid något att klaga på, men jag tycker att det är härligt!! Härligt att Wille börjar tjata om bad, så fort man slagit upp sina gröna... sen är det tjat hela dagarna om bad... svårt att få upp honom ur poolen... jag får locka med godis (nej, men nästan) precis som man gör till hundarna när de egentligen inte vill in.

Här är några bilder på min goa bad-nymf!!









Denna dag - vår premärdag - var det 22 grader i poolen. Idag är det 25!! Men det är iaf kallt de första minutrarna - sedan är det helt OK. Kan tillägga, att Mr Westerdahl him self, inte badat ännu... han är en värre badkruka än vad jag är!!

Hundarna har faktiskt också fått doppa sig lite grand, varje dag. De tycker det är härligt o svalkande. Nu sprattlar de inte utan tycker det är njutningsfullt, tror jag... simmar lite grand o det ser så härligt ut!!

TILL GILLA O TOMAS!! Ta med badkläder!!

Nu kallar plikten... dvs Wille!! Vovvarna ligger o sover. Skulle jag också vilja göra faktiskt...


Så här ser det ut på framsidan nu. Ella lyckades dock ta sig ut en kväll o Roger hittade henne insnord i grannens fotbollsmål. Tur att man inte lämnar de små så länge ute utan tillsyn - för då hade kunnat gå illa. Hon satt fast runt halsen o kring benen. Det gick dock lätt att få bort. Man förstår hur delfinerna gör då det fastnar i tonfisknäten o trasslar till det o till slut drunknar. Hon har inte smitit nu när jag varit hemma själv med dom. Hon har däremot kommit på att man kan smita på baksidan från altanen. Hon puttar bara lite rejält på gallret som viker sig o vips finns en glugg neråt där man kan komma ut!! Det är nämligen nivåskillnad på altangolvet o soldäck på baksidan.

Bus o lek= suddiga bilder...















Det kom med två andra bilder också, den på Puff o på rödklövern - som fö växer fritt på vår gräsmatta.
Jag försökte sätta Ella framför busken också, men vilken valp vill sitta still på kommando? Ingen jag känner iaf.

Ha det nu så underbart i värmen o njut av solens ljus. Wille har redan börjat tjata om sitt andra bad, fast han nyss kommit upp ur poolen... Roger jobbar från 06-18. Johan sover i sin lägenhet.... På torsdag kommer Gilla o Tomas ner ett par dagar. Sen åker vi upp på söndag efter mitt jobb.

Många kramar o soliga hälsningar!

Cissi