Grillfest o hundsmitning...

Igår hade vi grillfest med våra goda grannar familjerna Kjersel och Eriksson. Roger hade jobbat fm, så han var lite lagom trött... Men piggnade till rätt bra till sena em ändå. Förra året var vi hos fam Eriksson/Larsson (de är ju gifta nu, därav endast Eriksson) - så i år var vi hemma hos Kjersels. Nästa år blir det hos oss - kanske i Bondarvet - vi får se!! Synd att grannarna inte ingår i flytten... för jag tycker verkligen om våra grannar. De är klippor o goda vänner samtidigt!

Nu till några bilder - måste bara gå o kika vad Wille hittar på först   ;o


Roger, Pufflan, Matilda i svart, Erika (är inte ett grannbarn - utan en kompis till grannbarnen), Alicia, Wille o Linnea.





Det var full fart på Wille - ungefär som vanligt mao.



Henrik - bilförsäljare på Bilia till yrket...



Veronika - husets fru, Henrik, Fia, lilla Isabella o Anders...

Busungarna med vänner satt "ute"...


Wille i Kjersels pool... vart ska fisken vara om inte i vattnet??




Grabbarna Grabbers.... med Kosackens Längtan i glasen... Kolla märket på Rogers mobil! OK, det kanske inte syns - men det har med typ HD att göra...

Ja, för att summera kvällen, så var det god mat o god dryck o många hundsmitningar. Vi hade öppet på baksidan med galler för ingången till altanen - men vad spelar det för roll när man har en utbrytardrottning i huset? Hon heter Stensöbäckens Ella... Först tog det en lång stund innan hon kom på hur man skulle göra... sen gick det snabbare o snabbare... till slut hann man inte in till grannarna förrän de kom springande... Jag vet att hundar är smarta - men jag hade hoppats att de skulle lägga sig o sova - men ack vad jag bedrog mig. Det slutade med att Roger fick hämta "tygburen" som vi fick stoppa in dom i. Där somnade de till slut.

Kvällen slutade inte så lyckligt dock... min vän Veronica fick ont i magen... gallbesvär. Har inte hört hur det gick faktiskt - fast jag engagerade mig lite grand igår också. Hon fick lite smärtstillande av mig. Henrik blev naturligtvis orolig - å ringde sjukvårdsupplysningen. Ett tag tänkte han ringa ambulans - men då ropade både jag o Veronica till. Hur pinsamt skulle inte det vara? Vi kom iaf fram till att det ju vore bra om någon av oss var nykter i fortsättningen... så att man kan köra ungar eller vuxna till akutmott vid behov.

Ska gå o kolla hur hon mår nu... sedan måste jag till mamma...

Njut av sol, sommar o semester!!

Kram/Cissi