Vinterbus

De här härliga o lekfulla bilderna tog jag idag på förmiddagen, då vintersolen sken o barn o hundar var ute i snön o härjade... Tänk vad lite snö kan göra för själen! Vinterljus är minst lika viktigt som solen om sommaren. Iallafall för mig!! Jag är nog mer vintermänniska - men jag älskar sol o värme också - om jag får vistas vid havet!




Min alltid snoriga lilla unge!!




Linnea o Wille













Willes kompisar på snöhögen... o Pufflan i husses hasor!




Pufflan sprang o jagade snöplogen hela tiden... bilden blev lite rolig, för det ser ju ut som att hon biter till!















Vi har konstaterat att vi inte haft så här mycket snö på många år. Att det varit kallt, betyder också att det kanske blir färre antal fästingar i sommar - tack o lov!!

Idag har vi varit till Rogers syster Dessan o hälsat på. Före det så var vi o köpte hundmat, tittade på ny soffa, köpte lite nya hängare till hallen osv. Det var där vi träffade Dessan. Hon bjöd på köttbullsmacka med rödbetssallad, för vi var så himla hungriga!! Wille fick korv m bröd.

Vi passade på att helghandla lite också, medan vi hade barnvakt.

Nu är vi hemma igen... maten står i ugnen o jag har lite öl i ett glas... ganska gott fast det är snö ute!!

Må så gott o ta det lugnt ni som ska ut i trafiken!!