Va? Mamma! Va? Mamma!

Det var ett tag sedan jag bloggade nu. Har varken haft tid eller fått haft tid... min lilleplutt har mammamani just nu... mer än vanligt. För ett par dagar sedan, bröt en ny förkylning ut (för ovanlighetens skull). Det hade jag redan förutspått, för han får alltid vätska bakom trumhinnan vilket gör att han hör dåligt, och säger: -Va? typ 150 ggr/dag. Mycket jobbigt och oerhört tålamodskrävande, kan jag lova. Därav överskriften till dagens blogg. Den här helgen jobbar Roger från 18-06 vilket som vanligt betyder att man är ensam mycket. Det blir ju när han sover och när han går till jobbet. Wille lämnar inte mig många sekunder... han är jättenervös när han ska gå o sova, vill kolla när jag borstar tänderna så att han kan vara säker på att jag också ska gå o lägga mig när han gör det. Han får sova i sin pappas säng då han jobbar natt - vilket han tycker är mysigt! Det är skönt för mig också, för då får jag sova hela natten.... eller inte... pga svettningar och frossningar - men jag behöver iaf inte gå till Willes rum o hämta honom. Han har så mycket slem nu igen, så han kräks efter en liten stunds sömn, men somnar snällt om igen.

Puffliz började löpa igår. Det är ett jäkla slickande nu - värre än Charlie faktiskt! Igår när jag satte på henne tikskyddet, så sprang hon som en liten toka här hemma. Upp överallt o full fart! Bra tajming iaf, för då är hon ju färdiglöpt tills vi ska åka upp till Njurunda, å det kan ju behövas eftersom vi ska träffa brorsan Alvin!

Hon är så jäkla hårig nu!! Trimmade hennes öron lite grand häromdagen. Kunde ju inte ta allt, för då hade det inte riktigt gått ihop med övriga kroppens bepälsning... Ja, ja, det får bli en rejäl trimning när det blir lite varmare. 

Igår var Wille o jag ut i skogen med hundarna. Det blev dock endast en liten promenad, eftersom jag mitt dumhuvud bara hade jeans på mig!! Något kallt kan jag lova. Sedan gick vi hem o värmde upp oss - dvs jag o vovvarna... för Wille var varm o go i sin overall.

Måste ringa Gilla ikväll för beställning av ljus... blir en dyr historia igen!! Nu ska jag ha in lite lila tänkte jag. Hoppas att svart orkidé luktar gott.

För Er som inte vet, så åker vi upp på onsdag v 9. Gilli har bytt bort en natt o stannar hemma på helgen.

Nu håller Wille på i badrummet o spolar vatten i handfatet för 4:e gången idag... det blir blött kan jag säga... han drar fram som en virvelvind här hemma. Trots att han är ute o leker också. Helvild, är förnamnet... Han har haft på sig min pyjamas idag... en rosa! Benen i byxorna är långa för mig, gissa då vad de blev för honom??

Nu måste jag gå o kolla va han gör... orkar knappt...

Kramar från en utmattad Cissi