Söndagmiddag...

Efter snöskottning o promenad i kylan - som fö inte var så angenäm pga just kylan - så hämtade vi vår storbil i Skogsbo. Den stod ju hemma hos snälla Mats. Felicia, Wille o jag for till Willys för att handla lite gott till middag. Jag såg ett recept häromdagen i en Buffétidning eller möjligen så´n där från Coop, en potatis som såg så god ut med västerbottenost på... Å det blev jag ju sugen på idag!

Egentligen så hade det ju varit än godare om man valt typ mandelpotatis kan jag anta, men det fick duga med King Edvard. Felicia blev sugen på toast med laxröra så vi köpte ingredienser till det med + toapapper mm.

Så här såg vår goda sallad ut....



Wille han ville ha lite gröna blad, sa han i affären så vi köpte små gröna blad... om han sedan åt så många,
det var ju en annan femma...  De röda bönorna petade han också ut, så det blev bara någon tomat kvar till
slut. Faktiskt så åt han nog både röd- och purjolöken...



Potatisen... den var så himla god!! Först smorde man in potatisklyftorna med smör (jag använde som vanligt
smör o rapsolja) o in i ugnen på 200 grader en stund, typ 20 min. Sedan strödde jag på den färdigrivna västerbottenosten o in i ugnen igen... Det blev stora flagor med ost mellan potatisbitarna.... hur mumsigt som helst!!

Köpte fläskytterfilé (som är kotlett egentligen) för det tycker jag är helt ok kött, mört o gott. Å så fick det bli bejasås till från Lohmanders, förstås!!



Så här blev resultatet!! Men nu blev det ju typ fel ordning.... vi åt ju förrätt först naturligtvis!!



Laxtoast a la Felicia!! Mycket smarrigt, sanna mina ord!! Wille som äter i princip allt, tyckte det var supergott o ville ha mer smörgås!!

Efter middagen kom parasympaticus o slog till mig som vanligt. Sov nog typ 1,5 timme!! Fast jag har inte sovit hela tiden... man blir ju lite störd i den här familjen!! Har en förkylning i kroppen som kanske gör att jag blir extra trött... för jag var verkligen inte full igår, bara lite glad. Dessutom så drack inte jag något mer alkoholhaltigt efter middagen o det var ju typ halv 21!!

Nu sitter Wille o Felicia i badkaret... de är som hund o katt ibland men däremellan älskar dom varandra så mycket att de tom visar det!!

Imorgon blir det jobb igen... månd - torsd. Ledig fredag för att sedan arbeta helg på avd 3. Men det är bara 8 arbetspass kvar tills vi kommer upp!! Jiippiiee!! Hoppas att det inte snöar då... iaf inte tills jag har kommit på plats. Vill inte råka ut för något när man har fullt med guldklimpar i bilen... både barnen, hunden o mamsen o så jag själv förstås!!

Ta det lugnt i trafiken!!

Puss o kram till Er som läser...