Tappa! Stegräknare??

Ja, som ni säkert läst, så har matte gått med i nåt påfund som kallas för Tappa! Jag ska tala om vad det innebär!! En massa jäkla promenader, där jag måste följa med... om ni har två ben o stegar ca 14-15 ooo/dag, gissa då vad jag som är så liten o har fyra ben går stegmässigt sett!! Är det överhuvudtaget någon som har frågat om jag vill medverka i det där?? Igår när hon drog ut mig för att promenera ett antal km, så var det blötsnö... hur blöt jag blev?? Ungefär så ja.... Tur man är den ras man är... snacka om blöt hund annars!! Idag gick det väl an... sol och torrt, betydligt skönare. Idag var husse också med.

Jag tycker det är mycket bättre att springa omkring i skogen jag! Men då får inte matte så mycket motion - synd nog! Men hon kan väl springa omkring i skogen hon också, precis som jag!! Inte mig emot!!

Om jag ska vara ärlig, så är det husses fel... det är han som är så generös med maten till mig... Allt har sitt pris, säger matte. Undrar vad hon menar då? Jag kanske kommer underfund med det en dag... "Smakar det, så kostar det", säger hon... Ja ja, hon är inte så jäkla mager själv, så det så!!

Igår käkades det lamm och potatisgratäng här... jag fick faktiskt smaka ben... men husse höll i hela tiden!! Han blev så imponerad av min käkes styrka...







 
Skickar med en blombukett också... för de som tycker om det!!

Puss o kram mina vänner!!

PS: Alvin... jag hörde att din matte också ska gå med i stegtävling... passa dig!!