"Åh fy, va äckligt!!!"

Kommentaren och tillika överskriften idag, är citerad min dotter.... Jag satte henne på att skala räkor - då visade det sig att hon aldrig skalat räkor förut (för Ullis i Sthlm stavas det -reker-så du förstår vad jag pratar om... hihi). Iaf... jag tyckte det var skandal - men så var det! Roger visade henne hur man skulle göra, för de skulle hjälpas åt... "Åh fy, åh fy, fan va äckligt" sa hon x flera. Själv klev jag ut ur den sköna duschen precis och menade att det inte alls var äckligt - det var ju mat!! "Ja, men de har ju ögon!", utbrast hon.... "Det är klart att de har ögon, svarade jag. Tittar de på dig?" "Ja, det är precis det dom gör", svarade hon.... Det var inte räkorna (rekerna) hon menade, utan äggen.... Efter en stund slutade gnället... skönt nog!! Det blev en väldans god fiskgryta idag, med alltiett. Lök, vitlök, morötter, potatis, curry, fiskbuljong, grädde, creme fraiche, Hokifilé och lax... Men gud vad det var mättsamt!! Till det åt vi vitlöksbröd, mycket smarrigt!! Det kan jag tom bjuda gourmetkocken Magnus på, tror jag.

I morse hoppade Felicia och jag över duschen. Satte på oss mössor istället och for till stan för att handla div saker, tvätt- och sköljmedel - obligatoriska lördagsgodiset förstås!! Å så handlade vi mat också... Puff var med i bilen. Hon vill följa med överallt nu och får det också, tills det blir så varmt att det inte går att ha henne i bilen. Då får hon vänja sig vid att vara hemma, helt enkelt!!

När vi kom hem hade Roger vaknat. Han har ju lång-natthelg nu... så vi drack kaffe o käkade en macka. Wille fick lunch förstås. Sedan åkte träningskläderna på och vi tog en långpromenad med Puff i släptåg.... Ni som känner till hennes gammelmormor Crissi - vet ungefär hur det ser ut.... en border i hasorna... iaf på slutet. Crissi fattar ju när man är på hemväg, men det verkar inte Puff ha förstått ännu så det blir mer och mer bakom hasorna ju längre man går, trots att vi närmar oss hemmet... Efter det så fick hon ta ett bad. Blir ju fler ggr under våren... men hon hade börjat klia lite - och jag med - så det var bäst att bada henne. Nu har hon ätit middag och ligger på matte o husses säng o vilar... myspys!

Nästa helg drar vi norrut igen!! Ska hämta hem en mc-sadel till Rogers Nighttrain, som Morgan är snäll o plockar upp hos mc-handlaren. Å så ska vi hälsa på kusin vitamin med familj! Å så några goda vänner förstås!! Mer hinner vi inte på en så kort helg. Gilla kommer ner till mig helgen efter!!

Nu ska jag ta mig en lördagsvila... har ju städat av lite o bäddat rent i sängarna - mycket nice... Fasen - ögonen börjar gå i kors liksom.... parasympaticus har slagit till igen - bara att lyda kroppen: SÄNGLÄGE så att maten får smältas ner i lugn o ro!! Skojigt - men helt sant!! Det är därför vi blir trötta efter maten.... I Spanien gör de helt rätt - siesta!

Trevlig lördag o slumra lugnt....zzzzzzzzzzzz