Svampar o bokfrossa....























Ni kanske inte tror det, men faktiskt blev Pufflis frukost med fil i form av ett hjärta, gjort av en slump. Jag bara hällde i lite o fyllde på med en skvätt till å då ropade Felicia: -Titta mamma, det blev ett hjärta!! Och så sprang hon för att hämta kameran....

Det var länge sedan.... har faktiskt jobbat väldigt mycket - 7 dagar av 8.... har varit ganska jobbigt! Idag är jag ledig, men som så ofta de senaste dagarna, har jag så fort jag fått en ledig stund, suttit med näsan i Twilight-böckerna. Som tur är så läser jag väldigt fort, så nu har jag avverkat tre av fyra på några dagar. Det är ju egentligen ungdomsböcker, men eftersom Felicia lurade mig att se första filmen här i sommar, så kände jag att vaddå? Klart jag kunde läsa fortsättningen också! Kanske anses som barnsligt, men de är ju i alla fall skriven av en mogen kvinna, som har både man och tre barn....

Förra veckan var Felicia, hundarna och jag ute i skogen, trots att det regnade! Vi gick längs gamla järnvägen. Vid ett ställe tänkte jag att jag måste gå upp o titta efter svamp och hittade det som finns på bilderna ovan! Endast en fin Karl-Johan fann vi, men den var mycket god..... Det är Felicia som är fotograf, förstås! 

Annars har det inte hunnit hända så mycket i vårt liv.... hösten börjar komma och det känns på tröttheten också. Men det är fint ute när solen skiner. Idag har Roger, Wille, hundarna och jag gått en långpromenad. Det var faktiskt lilla Pufflis som blev trött först.... oron kommer faktiskt över mig, för då undrar jag om hon också har ett blåsljud.... men det kan inte vara särskilt besvärligt i så fall. Om inte Kicki och Magnus oroar sig över lille Alvin, så behöver nog inte jag oroa mig över min Puffla...

Idag ringde också Morgan för att tala om att han köpt en ny Harley - en Fat Boy i kornblått och den såg väldigt snygg ut, på sms:bilderna han skickade! Den passar honom utmärkte. Jag sände dock ut ett varnande finger till hans fru - hon skulle se till att hon satt bra där bak!! Men det hade Morgan redan fixat.... tur för Jessicas rumpa... Å andra sidan kanske en ond, smärtande rumpa, hade hjälpt att få henne att ta motorcykelkörkort. Måste in på deras blogg för att titta om de lagt ut nya bilder på den snygga hojen!

Nu ska jag ta en kissvända med hundarna och gå till sängs. Roger ska upp tidigt i morgon bitti. Själv jobbar jag kväll. Sedan är jag ledig i helgen för kräftfest.... ska ta lite kort då!!

Puss o kram till Er som skriver....