Skön arbetsdag...

Hej i höstkylan!

Trodde inte mina ögon i morse, när jag tittade ut på bilen och insåg att jag skulle bli tvungen att skrapa rutorna! Det visade sig att det var -0.8 grader kallt. Å jag som inte har hittat några sköna, snygga höstskor... ska införskaffa det när jag kommer upp till Sundsvall, snart!!

Har haft en skön dag på jobbet... fick jobba med min specialitet nämligen KOL! Var på möte på morgonen med min chef och min blivande.... ska nämligen börja jobba halvtid på en vårdcentral och halvtid på min avdelning. Är tänkt att jag ska börja den 2 november. Det blir spännande!

Klockan 11 gick kosan till ett fint ställe mellan Falun o Borlänge - som heter Haganäs, där vi blev bjudna på lunch och sedan har vi haft Astma/KOL-sjuksköterske träff. Kom nyss hem från det. Har varit lite pusslande med barnen, men det löste sig väldigt smärtfritt. Lill-Wille är än så länge hos mormor, där han ätit 2 portioner middag... Sist han åt hos mormor, så försökte hon lura honom att levergrytan som hon bjöd på, bestod av kött. Han tyckte inte om det "köttet", så idag när han frågade mormor vad det skulle blir för mat, och hon svarade: -Kött, så hade han sagt: -Jag gillar inte ditt kött.... Då fick mormor förklara att det inte var "sånt" kött.... o han gillade ju uppenbarligen middagen.... Han är så frän!! Min lillgamla lilla plutt!!

Nu har grabbarna kommit hem också. Gjorde mycket fiskgryta igår - så det är bara att värma... skönt!
Igår när jag gjorde fiskgratängen, sa Wille: -Åh nej.... är det så´n där äcklig fisk?? Det var ju så för ett par helger sedan - att pappa Roger förstörde min annars goda kaviarfisk genom att salta för mycket, o det mindes Wille med förakt.... Det tog säkert 15 min innan jag kunde övertyga honom att fisken inte var så där äcklig.... med mycket gråt från hans sida, samtidigt som han letade i kylskåpet efter annan mat... när jag väl fått honom att smaka, så tyckte han om det och åt bra som vanligt.

Nu ska jag gå o slappa lite... tills lilla stormen kommer hem och lever om!! Bjuda lilla mor på en god kopp kaffe!

Hoppas ni mår bra. Imorgon kanske man får ta fram vinterjackan....

Många värmande kramar till alla som fryser!!