Mc-tvätt...

Idag har Roger och jag haft lite bestyr med att göra våra motorcyklar rena och fina igen, efter gårdagens regn och lortiga vägar, som sätter djupa spår.... Det är inte lätt att tvätta motorcyklar kan jag lova, det är mycket skrymslen som är svåra att komma åt. Får använda mjuka borstar av olika slag, så man inte orsakar repor på det som är blankt och fint. Nu har ju vi valt att inte ha så blanka motorcyklar, just av den anledningen! Det räcker med det som är - det kan jag lova!! Ingen av oss älskar att sitta o putsa i flera timmar. Den tiden har vi lagt bakom oss. Hade ju en Kawasaki tidigare, som det var mycket krom på.... man lär sig....

Min skitiga motorcykel. Sett (som ni ser) ur olika vinklar....










Rogers motorcykel! Inte så ren den inte....




Wille skulle ju också tvätta sin cykel, när vi höll på.... kanske anledningen mer var att det är så himla kul att leka med vattenslangen...




Wille brandman drar iväg... vi får vara glada att han inte spolade på oss!!



>





Nu är den ren, blank och matt och fin igen!! Krävde lite puts o sämskinnande. Men det var det ju värt!



Roger tvättar sin mc.



Mycket jobb är det! Han har varit ute i garaget på kvällen också o putsat lite mer på våra mc´s.


Nighttrains snygga cylindrar o luftfilter!



Min snygga rena mc.... bara titta o njut!



Min vackra ros måste ju också fångas! Så man minns den härliga (!?) sommaren....




Hundarna måste ju också vara med! Bloggen heter ju Cissi och Puffliz blogg, eller hur?



Den här torsdag morgonen, hade jag önskat sovmorgon. Jag jobbar så himla mycket nu och ska jobba hela helgen, så jag tyckte att jag förtjänade det! Fick sova till 08:45 då Roger kommer in o undrar om jag ska följa med honom o Fia på promenad? Vad säger man?? Klart, man vill ju inte bli rankad som en latmask! Upp ur sängen, i med en kopp kaffe o iväg. Utan frukost i magen.... men det gick! Vi gick vår vanliga väg. Tror det är ungefär 4-5 km. Puffliz blev som vanligt trött först och hon gick återigen som sin gammelmormor bakom mig. På slutet hade vi hela koppellängden mellan oss.... Jag försökte peppa henne, med att vi nu närmade oss ljuset i tunneln, dvs att vi snart var hemma,  men det hörde hon visst inte!

När vi kom hem, kokade Roger gröt och vi åt det med min hemgjorda lingonsylt! Wille var ju också hungrig, vilket han är jämt, som han sa till min mamma häromdagen. Det ringde från Felicias skola också, det var skolsyster. Hon berättade att Felicia hade knyckt till nacken på gymnastiken och hade varit till henne på undersökning. Ringde upp Felicia, som sa att hon mådde bra, men kände sig lite konstig. Vi höll kontakten titt som tätt under resten av fm. Sedan sa jag åt Roger att det bara var att rulla ut motorcyklarna, så att vi fick tvätta dom. Sagt o gjort!

Plötsligt var klockan halv 1 (pm) o jag skulle klippa mig kl 1! Nu blev det bråttom! Värmde lunch till Wille o iväg till affären för att hämta kontanter! Efter klippningen åkte jag hem o duschade, klädde mig o sedan for vi in till Avesta o hämtade Felicia o sedan till Willys för att handla. Det var väldigt tomt i kylskåpet! Undrar varför?... hmm...

Ja, vad har vi gjort sedan? Lagat mat, det blev någon form av Thaigryta med kyckling o äggnudlar. Wille åt som en häst! De andra med... roligt när maten är uppskattad. Fast det är den för det mesta faktiskt! Efter maten hittade jag en stund för att vila, tills Wille kom in o var bajsnödig! OK, dags att dra sig upp. Ta itu med Partylite-grejerna jag hämtade på affären. Allt stämde så nu har jag nya fräscha dofter! Har vikt tvätt i massor o hängt en till! Sorterat, lagt i en till tvätt med handdukar, som sedan får torka i torktumlaren så att de blir mjuka o sköna! Inte så miljövänligt, men vi har inte så stora torkmöjligheter till antal personer i vårt hushåll.

Nu har jag bloggat o lagt in bilder, badat o tvättat håret på Wille. Druckit en snabb kopp kvällskaffe... få se vad mer jag kan hitta på! Skulle vara roligt att skriva ner allt man gör på en dag, så man sedan kan se varför man ständigt är trött.... Kicki har så rätt: Det är verkligen en fröjd o källa till återhämtning att åka mc!

Hoppas att kennelmamma Jessica blir nöjd nu, för hon har efterlyst mc-bilder!

Kram till Er alla!!

Imorgon väntar återigen tvätt, bäddning, osv.... men det är imorgon det!!