Matte o husse ska ha kräftskiva...

Hej alla goa´vänner!

Vad ska Ni göra i helgen då? Hörde att några släktingar ska ställas ut i Högbo imorgon.... Lycka Till!!
Charlie och jag ska väl se och höra på när matte o husse har kräftskiva här hemma.... få se om vi står ut!?
Det är våra goda grannar Anders o Fia som kommer. Wille brukar leka med deras dotter Linnea, varje dag.

Igår morse var vi ut i skogen med matte och husse. Naturligtvis hittade matte lite svamp och försvann som en vessla.... Husse gick o visslade och hon svarade, men inte hörde han det heller! Matte tänkte att kanske vi hundar skulle dyka upp, för vi hade inte heller märkt att matte försvunnit.... (undrar om vi är hundar eller....spåra?) Matte gick i godan ro och tyckte det var fantastiskt roligt att leta efter svamp. Inte var hon rädd heller, för det är ju skog som hon känner igen! Efter en stund gick husse hem med oss, med mig lös, för matte hade mitt koppel.... Sedan gick han tillbaka till skogen och hittade matte, som då var på väg hem... Vi hundar blev jätteglada när hon kom hem. Vi får nog träna lite på spår, har jag kommit fram till.

Idag har vi också varit ute i skogen. Den här gången var det bara med matte. Hon hittade lite svamp idag med, så nu har hon förvällt alltihop. Det blir ju inte mycket kvar efter förvällningen, men det kanske smakar så pass mycket, att det inte gör något.

Nu har jag haft fullt upp med att försöka få husse att fatta, att vi vill ha mat!! Matte har nämligen lagt i varsin skiva falukorv i våra matskålar!! Vilket jäkla sätt!! Fresta oss till ondo, blir det nog snart.... Jag pratar och gnäller och småvoffar - men husse förstår inte. - Gå till matte, beordrar han mig. Men det fattar ju inte lilla jag, så jag står glatt kvar, eller hoppar på hans ben. Matte vet precis vad jag vill, det är därför hon gömt sig vid datorn.

Om en stund ska hon börja baka paj.... å Wille ska visst till mormor. Då får matte förhoppningsvis sova hela natten, för en gångs skull. (vilket ord - gångs skull - eller gång skull (?) vet inte, men när man säger ett ord många ggr - låter det till slut väldigt roligt och obegripligt...)

Hoppas Ni får en trevlig lördagkväll och härlig resterande tid av helgen!!

Matte bloggar imorgon igen!!

Lördagskramar från Puff