Kräftskiva...


Servetter, som visar vilken typ av mat som ska serveras.... de var så fulsöta att jag var tvungen att ha dom!



Det bjöds på både räkor och kräftor, eftersom Roger inte äter så mycket kräftor, han tycker att det är lite jobbigt... Han vill ha lättäten mat! Men desto fler kräftor till MIG!!



Anders och Fia hade köpt kräftor som kom från Vättern, dyra.... de smakade heller inte bättre än våra från Kina eller varifrån dom var.



Min goda Västerbottenpaj!! Passar bra att börja med, tycker jag!



Anders och Fia; våra goa´grannar! Anders jobbar som lagens långa arm och Fia är arbetskamrat med Roger på pannhuset, Stora Enso i Fors.



God öl, ska väl drickas i snygga glas - värdiga att bära den goda smaken! Roger hävdar bestämt, att ölen smakar så MYCKET bättre, i de här ganska dyra glasen!! OK, ni vet ju redan att han är prylgalen - låt så vara då! Men jag provade också att dricka öl i ett sådant glas och jag är bara benägen att hålla med!



Mmmmmmm..... öl är mums!



Anders har småbarn..... han har lärt sig ett och annat av det!! Vi hade naturligtvis på oss sådana här "snygga" haklappar alla fyra!



Kom på lite sent, att jag måste föreviga den här supergoda pajen!



En tiggande Puffla.... hon blev faktiskt lite jobbig till slut! Fick ge henne och Charlie tuggben, men det höll bara henne borta en kort stund! Till saken hör att husse smygmatade henne med lite allt möjligt.... Konsekventa handlingar - vad är det??



Charlie var också lite sugen, men jag förstod snart varför.... han blev matad med ostkrokar! av husse, förstås...



Erika och Josse (min systerdotter).



Kolla in de fina frukterna som ligger i ljuslyktorna! Det är ju dom som min kusin Lena har virkat!! Passar alldeles utmärkt så här till hösten, tycker jag!!



Fia och jag.... värdinnan ser väldigt dragen ut, vilket jag definitivt inte var.... tycker inte om att vakna bakis! Men lite extra glad, var jag nog allt!



Vi hade tänkt spela Triss o Bygg, men våra kortlekar var som bortblåsta!! Sist vi hade dom, var när vi åkte till Finland i våras - så vi fick ta fram Maxi-Yatsy´t istället.


Ja, så var gårdagens lilla semester till ända! Det blev en rolig kväll med mycket gott att äta! Min systerdotter Josefine och hennes bästa kompis kom förbi på en drink. De tycker jag är så "frän"! Bra betyg - de är ju bara 22 år, de båda tjejerna. De skulle dra vidare efter en stund till Sala. Erika var nykter och körde.

Roger och jag gick o lade oss vid 2-tiden och vaknade första gången halv 9, för toabesök. Sedan somnade vi om till halv 12! Snacka om att vi behövde sova! Vid 13-tiden, gick vi till mamma och pappa för att hämta Wille. Jag hade ingen lust att laga middag idag, så vi for till Hedemora o köpte snabbmat på Mac Donalds. Närmaste Max-burgeria, ligger i Borlänge och det är ca 7 mil härifrån! Wille tyckte det var roligt med en liten utflykt. Sedan for vi hem till Rogers syster Desirèe och fikade. Hon låg o sov när vi dundrade in, för hon hade varit ute igår. Men hon satte gärna på en kopp kaffe åt oss! Efter det, så åkte vi hem. Jag kokade fond på räkorna som blev över från igår och gjorde räk-crèpes till kvällsmat. Wille tycker om räkor och åt ganska bra. Han är förkyld nu, och då drar han alltid ner på maten.... tur att han har lite att ta av!

Nu tittar han och Roger på film. Snart ska lill-plutten gå och sova.

Imorgon är friden slut igen... men det är ju det som gör våra lugna helger värda det de just är - lugna. Jag jobbar kväll imorgon och Roger ska jobba förmiddag.

Hoppas det blir lite bättre väder i veckan, så att Roger och jag kan ta en vända på motorcyklarna. Det kliar i gashanden.... var ju ute på en pytteliten vända häromkring igår.... bara för att testa mina nya förlängningar till blinkersarna. De fungerade jättebra! Det är lite svårt annars för oss tjejer, eftersom vi har mycket mindre händer än vad karlarna har (kan man ju alltid hoppas!!).

Hoppas att Ni andra haft en härlig helg! Jag vet ju att Gilla har jobbat.

Längtar så, tills vi kommer upp igen till Njurunda!!

Många kramar!!