Helg - sjuk Puffla...lille Wille o imse, vimse...

Hallo, everybody!

Ja, för att inte göra alla oroliga - så mår Pufflan bättre, vilket hon gjorde redan igår morse. Det var så att hon kräktes flera ggr i fredags. Vi blev lite oroliga här hemma... Hon var också lite slö, ville inte gå ut så gärna. Låg mest på soffan o sov. T o m Charlie blev orolig över henne och gick fram flera ggr till henne o nosade, lade sig bredvid henne och visade tydligt att han var bekymrad över sin lilla kompis. Vi rannsakade oss själva o intervjuade Johan som varit ut med henne, förutom oss. Tänkte att hon kanske hade ätit något olämpligt eller rent av blivit ormbiten? Men vi kände igenom hela Pufflan både Roger o jag, hittade inga sår eller svullnader. Lyssnade på tarmljud o det mullrade bra i magen - alltså inget tarmvred. Bajsat hade hon också gjort. Gav lite A-fil, men det kom bara upp igen - så jag beslutade att det var bäst med tarmvila. Det var lugnt natten mellan fredag/lördag o på morgonen var hon samma, glada, pigga lilla Pufflis igen! Åt med god aptit o sprang piggt i skogen. Mycket skönt!!



Igår morse tog jag min kaffekopp o gick ut i solen på verandan. Wille kom också ut o kom fram till mig och sa:
-Det blir en fin dag idag mamma!
Han har så himla härliga kommentarer!! Igår kväll när vi åt middag, så sa han till Samuel, som inte orkade äta upp sin portion:-Så här mycket äter man! Sen så äter man upp! Och visade stolt upp sin tomma tallrik o satte upp en tumme i vädret. Han är ju glad i mat vår lille plutt - vilket kanske märks!
Var bara tvungen att mäta hans midjemått o jämföra med Samuel. För Wille kan ha tröjor efter Samuel, som han hade förra året! Det visade sig att Wille hade flera cm större midjemått än sin 7 år äldre bror! Han hade också nästan lika grova överarmar - det skilde bara 2 cm till Samuels fördel. Beträffande bröstmåttet, så var Samuel 7 cm grövre. Nu är ju han väldigt smal o senigt byggd o har alltid sett ut så. Det roliga är, att både jag o Roger var tunna som tarmar när vi var små! Wille måtte brås på oss, som vi ser ut idag!! En liten sumobrottare!! Men klämgo´som få!! (skulle vara jag då...) hihi...

På em åkte vi till Folkärna på kusinkalas. Det var inte så många där, så det gick bra. Lite högljutt ibland, men då satte jag händerna för öronen.  

Igår på kvällen, skulle jag ta ut hundarna på en liten kissis o såg en mörk liten prick på väggen vid altan. När jag gick fram o böjde mig ner, såg jag en liten spindel med väldigt tjock kropp. Å den var så fin! (Säger jag som är så spindelrädd!!!) Huga.... men den såg inte ut att utgöra någon större fara. Var bara tvungen att ropa på Felicia, som kom med kameran i högsta hugg. Nedanstående bilder är kraftigt förstorade, men visst har hon en vacker teckning på kroppen?





Om ni tittar riktigt noga på nedanstående bild - så ser ni spindelns ögon och fångstarmar som den håller fast byten med... visst är det häftigt!
Man ska hålla sina vänner nära och fiender närmare - (talesätt).
Jag har faktiskt klappat en chilensk fågelspindel en gång. Hon hette Susanna och var då 7 år. Det var när Skansen akvariet var på slottet i Gävle för en himla massa år sedan. Både Johan o jag var modiga nog att klappa henne och det var ju under kontrollerade former!


Idag: söndag. Hade en trevlig frukost ihop med 3 av barnen. Har bestämt mig för att ta det lugnt idag med. Men det finns ju en himla massa tvätt förstås.... vädret är dock fint, så jag kan nog hänga ut en maskin.

Vid frukosten frågade Felicia sin lillebror:-Wille, tycker du om mig? (Det var efter att han pussat mig).
Då svarade han - samtidigt som han pekade ner i sin fil med crunchy o jordgubbar:-Nej, jag tycker om det här!
Han är ju så himla go´med sina kommentarer!! När han ätit färdigt, tog han sitt juice-glas o ställde in det i diskmaskinen! Han tar bättre reda på sig, än vad hans stora syskon gör!!