Ute i skogen....


Den här bilden tog matte med blixt på o den blev så häftig att hon ville behålla den... ser ut som en måne!




Charlie o jag är i full färd att leta efter de obligatoriska pinnarna!! Det är ju ett måste när man springer i skogen... som ett litet mellanmål - eller bara för att leka med!



Här har jag hittat en liten pinne...



Visst är den mysig "vår" skog!! Här har vi kutat många gånger - men det är lika roligt varenda gång! Här ruskar Charlie på sig, det är därför han är extra suddig (som om inte bilden är suddig nog ändå....eehhh)



Vi är ju så söta matte!! Nu vill vi ha lite godis!! Sitter gör vi också.... (man gör väl allt för lite godis...) Undrar om jag är lättlurad... hmmmm, måste fundera lite på det!



Den klaraste bilden av alla i den här bloggen! Kanske beror på att mossa, lingon o barr ligger stilla...



Felicia på vår stig... Charlie o jag kutar som ni säkert ser...



Fina - men icke ätbara svampar!



Matte skulle ta ett kort när jag tittade på henne - men det glömde jag visst bort!



OK, profilbilden blev ganska bra! Perfect shape, om jag får säga det själv....



Här rusar jag mot matte! Jag vill ju inte springa alltför långt ifrån henne! Dessutom finns det ju alltid en möjlighet till godis om man kommer när hon ropar!!



Här kommer Charlie springande efter att matte ropat på honom! Han är mycket lydigare än mig, men det beror på åldern, menar matte. Han är väldigt pigg o rolig för sin ålder, måste jag säga!



Felicia hade problem med skavsår... kanske beror på alla sockor hon har på sig?? Matte var bara tvungen att ta en bild... Skorna är inte särskilt nya, så det beror ju inte på det....

Ja, idag har vi varit ute med matte o lillmatte i skogen. Det är så fint o mycket goda dofter i skogen på hösten... extra mycket att nosa runt på.

Det regnar lite här idag - sån´t där regn som liksom kryper in överallt. Men ni människor har ju iaf kläder på Er! Jag fick minsann springa naken - iklädd min päls förstås... men iaf!

Matte har nytt överkast på sängen o nya kuddar... superskönt om ni frågar mig!! Jag har liksom blivit lite tröttare av mig... fast det gäller inte kvällarna förstås, för då blir jag pigg som en mört!! Särskilt den tiden det är läggdags för tvåbeningarna här hemma... då är de så dötrista, så det kan ni nog inte ens förstå! Jag går fram med mina lekstrumpor, dragtrasor, bollar o annat, för att de ska förstå att jag vill leka - men man får nobben nästan jämt... undrar vad det beror på??

Det tar sin lilla tid att lära sig förstå tvåbeningarnas signaler.... får nog jobba på det, eller vad tycker Ni??

Hoppas Ni tycker om bilderna o sätter ett eller flera tassavtryck under kommentarer!

Synd brorsan att Ni inte kunde komma hit i november - men det får Ni lova att göra en annan gång!!

Sköt om Er o fjäska på - så att ni godis kan få!!

Puss