Härlig tisdag...och vackra Flisan!

© phelicias.blogg.se
Måste bara sätta in den här underbara bilden på min vackra dotter!! Snacka om fotogenic! Den tiden är ju förbi för en annan, men det är härligt att hon blir bra på bild, när hon nu älskar att fotografera. Då kan man ju sammanfatta det med att hon älskar kameran! (Visst är jag finurlig, så säg??)

Idag har jag haft en härlig tisdag, trots att jag gick upp i skadlig tid, 05:10. Hann precis ut ur duschen, när Wille-plutt vaknade. Han har en tendens att vakna, så fort jag kliver upp. Känner väl på sig i sömnen att jag inte finns där... Jag hade ju förberett honom redan igår, på att vi skulle upp tidigt, eftersom jag skulle jobba o Roger hade jobbat natt o behövde sova. Wille var på jättebra humör vilket underlättar allt på mornarna. Sedan kom ju Roger hem o hjälpte oss iväg. Det är skönt, för det blir lite att släpa med till dagis nu när vädret är så oberäkneligt.

På dagis har de morgonfika för barnen som kommer tidigt o det älskar Wille! Han frågade mig i morse om jag trodde att han skulle få morgonfika... lilleplutt... Som ni alla vet vid det här laget, så älskar han ju mat! Blev tidig till jobbet, eftersom Wille manade på mig hela tiden o sa att vi skulle komma försent till dagis! Försökte förklara för honom att det var min arbetstid som styrde, men det lyssnade han inte på.

Morgonen på jobbet var ganska lugn - vilket höll i sig hela dagen. Många patienter gick hem och allt gick smidigt. Förberedde ju mycket redan igår så att det skulle gå lätt idag. Man vet ju aldrig vad som väntar.

Nu har jag fått mitt nya schema och kommer att vara på vårdcentralen hela nästa vecka för inskolning. Sedan blir det att jag är där varannan vecka. Känns jättekul, för varje gång jag pratar med någon personal därifrån, så undrar dom när jag kommer! Vore ju hemskt tråkigt om det var tvärtom!!

När jag kom hem, möttes jag av hundarna som vanligt och sedan Wille som hade "tatuerat" sig - precis som pappa, med stora tatueringar - inte som "din mamma, för den är liten", sa han... Han hade ritat med tuschpenna på hela armarna, i olika färger. Vilket föredöme man är, eller?? När han badade ikväll, så var han noga med att tala om att jag absolut inte fick tvätta bort dom. Men de försvann mycket av sig själva i vattnet. Innan jag hann blinka, hade barnet varit och ritat på mer - efter att jag torkat honom o satt på sovtröja!!

Nu har Roger gått till jobbet igen o barnen glor på TV. Felicia är i Horndal hos sin pappa o sina kompisar. Grabbarna Grabbers o Johan är hemma. Hundarna sover o jag är jättetrött...

Blev avundsjuk på Kicki igår, när jag såg vilken julkonsert Magnus bjudit henne på. Den skulle jag också älskat att gå på... tänkte skicka efter biljetter, men Roger verkade inte så intresserad. Ni får kolla på Icki Innom´s hemsida o blogg...

Nu ska jag ut på Facebook o glo lite! Sedan blir det till att nanna....

Sovgott!!

Godnattkramar från mig!!