Ett stort lyft...

Hej alla glada!

Vår tillvaro här hemma har blivit SÅ mycket ljusare, lättsam och rolig! Är övertygad om att vårt lilla familjeråd är nyckeln till det. Barnen är gladare och Samuel har verkligen jobbat på! Han är nu den som artar sig bäst av barnen här hemma. Jobbar som sjutton med matten o sköter läxorna klanderfritt. Ljuvligt...

Roger har varit hemma hela veckan, för det är hans lediga vecka. Det har också betytt mycket, för han har jobbat som tre hästar här hemma. Tvättat, pysslat, lagat mat, städat osv. Jag har fått vila och det har varit så skönt! Det är väl så att heltidsjobb på avlönat arbete + det jobb som finns hemma - inte riktigt går att få ihop på ett för alla bra sätt.

Annars har det varit fullt upp på jobbet... jag har varit socialsjuksköterska, vilket innebär att man tar hand om alla kontakter med kommunen, distriktor, anhöriga, sjuksköterskor på boenden, läkemedel osv. Mycket jobb, för över hälften av de inneliggande patienterna har kontakt eller behov av kontakt med kommunen. Det är ett roligt jobb iaf, men ibland mycket stressigt och det är lätt att missa en länk. En positiv sak är att man har ledig helg!

Roger står just nu o spelar Guitar Hero för fulla muggar. Han är riktigt duktig!

Linnea är här o leker med Wille...det hörs om vi säger så. Snart kommer våra vänner Anders o Carola med sin son Jack för att leka. Då blir det säkert ännu högre volym - iaf på min lille son.

Felicia o jag har varit ut på en längre skogsrunda med vovvarna, så nu ligger de o sover. En på sängen o en på golvet... den som ligger på golvet, försökte lägga sig på sängen han med, men han for ner fortare än kvickt! Jag vill inte ha en blöt/fuktig pudel på mitt nya, ljusa, fina överkast!

Mamma var här igår o hjälpte mig byta till mina nyinköpta gardiner i sovrummet! Det blev jättesnyggt! Fönstrena blev putsade också - iaf i sovrummet. Tänkte ta resten också, men dit har jag inte kommit än... o lär inte göra det idag heller... men so what?

Ha en trevlig söndag!!

Många kramar