Sorg o nystart...

Idag fick vi anställda på avd 3, ett tråkigt besked, per mail... vår underbara avdelningsföreståndare ska sluta i januari... hon har vuxit i graderna och ska bli verksamhetschef under en annan del. Vi var visst många som hade gråtit... Roligt för henne, men tråkigt för oss!!

Det är mycket på jobbet just nu... överbeläggningar o stress, ny typ av vård - patientnärmre vård - (vilket säkert blir positivt), nytt schemaprogram... svininfluensa o jag vet inte allt!!

Jag vill gärna fortsätta på vårdcentralen, känner jag. Det är så himla roliga arbetskamrater och klimatet är lugnt, vilket är skönt när man har så stor familj. Fast jag vill ju att hon som jag vikarierar för ska bli frisk förstås. Vi får se hur det blir... tiden får utvisa.

Är nästan 100% säker på att jag söker dsk-utbildningen till hösten. Det känns som att jag behöver ta det lite lugnare, för min egen hälsas skull. Hoppas att Roger tycker det är ok. Då behöver jag ju inte jobba, iaf inte mer än vad jag själv önskar o det känns ju bra.

Nu står en nyvaccinerad, tjurig unge bredvid mig... han skriker i mitt öra - vilket inte är SÅ underbart!! Fy fasen vad griniga ungar är inte-kul!! Äntligen... nu sitter skrik-Stig i badkaret. Jag tror att han har lite ont här o var, för så där grinig brukar han bara var tillfälligt... men nu har det suttit i typ hela eftermiddagen. Han har ont vid injektionsstället - det vet jag. Elias sa idag (han är spruträdd) att om Wille vågade ta sprutan, så måste ju han också våga!! Det är skönt när folk kommer till insikt, tycker jag.

Är så evinnerligt trött på regn, regn o regn...

Undrar vem som är tjurig förresten... kanske är jag som har smittat av mig på Wille-gos...

I helgen ska nog Wille o jag baka lite lussefika... måste ju ha lite gott att bjuda Gilla o Jocke på! Det är ju en stor ljusning att dom kommer!! Min sol....

Kram