Lek i skogen....

Hej alla glada hundvänner!!Hur är vädret hos ER? Här snöade det i morse, men nu regnar det visst... mycket tråkigt om ni frågar mig!! Igår hade vi besök av mattes kompis/jobbarkompis Carola o hennes pojke Jack.

Ungarna hade hur mycket energi som helst, så vi fick gå ut i skogen med dom en stund. Charlie o jag sprang som vanligt runt o jagade pinnar. Jag har blivit en fena på att sno hans pinnar... hihi.... men han har också lärt sig mitt beteende, så han är mycket duktigare på att vakta dom nu! Men, som ni vet, så är ju jag snabb som en vessla... det gäller bara att lura honom att titta åt ett annat håll - o så är hans pinne helt plötsligt min!! Ha ha... sedan kan han ju försöka komma ifatt mig om han vill... han har ingen som helst chans att springa ifatt mig bland träden. Matte brukar stå o skratta åt oss - det ser säkert roligt ut! Vi var ute i skogen en bra stund o det var så härligt. Håller ju koll på matte hela tiden förstås, för hon har gått o gömt sig för oss ibland o det är inte kul. Man måste ju hjälpa henne att hitta i skogen så att hon inte kommer bort sig!

Har inte varit ut på någon promenad ännu, bara varit ut på gräsmattan o uträttat lite behov. Matte plockade bort en bajs från igår som hon inte såg - knöt igen påsen - när jag kom på att jag var bajsnödig... det var ju bara att ta fram en ny!! Jag kan ju inte hjälpa att min nödighet o hennes knytande inte synkar... eller hur? Just nu ligger både Charlie o jag på mattes o husses säng o vilar - det är så skönt!! Ska väl snart få ut o springa lite. Sköt om Er allihop! Längtar efter att få leka med mina bordervänner igen... snart kommer visst mamma hit, då blir det busa av. Fast hon har ju blivit äldre hon med o vill inte leka lika mycket som tidigare... kanske tycker hon att jag är lite jobbig - men jag är ju hemskt söt iaf!!

Många kramar från Puffliz
Skickar med en härlig bild från i somras på brorsan Alvin o mig. Vi hade ju så kul nere vid vattnet som kallas Ljungan... Det var tider det!!

PS: Matte har skickat in bilder till något som heter BTS och BTB som visst har något med bordrar att göra. De efterlyste bilder till en almanacka så hon skickade den numera klassiska bilden på Alvin o mig samt en bild på mig, mamma, mormor o gammelmormor. Få se om någon bild kommer med i almanackan eller i BTB. Håll tummarna!!